وزارت امور خارجه: ایران را تهدید نکنید

زیتون– محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، از آمریکا خواست دست از تهدید ایران بردارد.
ظریف در گفتگو با بی‌بی‌سی، تاکید کرد که اقدامات در آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران تلاشی است برای تحریک کردن تهران.
وزیر امور خارجه اظهار امیدواری کرد که بر موضع دولت جدید آمریکا «تدبیر و دوراندیشی حاکم شود» و هشدار داد در صورت وضع تحریم‌های تازه‌، ایران نیز در واکنش اقدامات مشابهی را انجام خواهد داد. به گفته او ایران «هدفی ساده» نیست و از خود دفاع خواهد کرد.
بهرام قاسمی،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز گفت که شواهد و قرائن زیادی حکایت از هماهنگی های اسرائیل و عربستان سعودی در پرونده های منطقه ای وجود دارد. قاسمی در واکنش به سخنان وزیر خارجه عربستان سعودی و وزیر دفاع اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ افزود: «هر دو رژیم گمان می‌برند به منظور جبران شکست‌ها و ناکامی‌های پرشمار خود در منطقه باید فضای بین‌المللی را علیه کشورمان تحریک کنند.»
سخن‌گوی وزارت امورخارجه ادبیات عادل الجبیر و آویگدور لیبرمن را «ادبیاتی تکراری و حاکی از استیصال و درماندگی دردناک»‌ توصیف کرد.
عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، تهران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان توصیف کرده بود. آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، نیز در این کنفرانس، ایران را متهم کرد که هدف نهایی‌اش، تضعیف عربستان سعودی است و خواستار گفت‌وگو با کشورهای عربی برای شکست دادن عناصر تندرو در منطقه شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در سخنان خود اتهام وزیر خارجه عربستان سعودی در مورد حمایت ایران از تروریسم در جهان را «واهی و مضحک»‌ نامید و گفت که تکرار این اتهام «هرگز نمی‌تواند باعث شود تا پیوندهای عقیدتی، آموزشی، مالی و اطلاعاتی بین نظام سعودی و تروریست‌های تکفیری» فراموش شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »