ترکیه ایران را به استفاده از پناهجویان در میادین جنگی متهم کرد

زیتون– حسین مفتی اوغلو، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، ایران را متهم به «استفاده از پناه‌جویان در میادین جنگی» کرد. او همچنین صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را «نه قابل‌قبول و نه قابل درک» توصیف کرد.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشتر گفته بود «صبر ایران در برابر ترکیه حدی دارد».
خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) خبر داد که حسین مفتی‌اوغلو، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در رابطه با سخنان بهرام قاسمی، همتای ایرانی خود علیه ترکیه گفته است: «قابل درک و پذیرش نیست کشوری (ایران) که حتی از به میدان جنگ فرستادن پناه‌جویانی که به کشور آن‌ها پناه برده‌اند نیز دریغ نمی‌کند، دیگران را به مسئول بودن در ایجاد تنش و بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند.» او افزوده است که ایران «باید گام‌هایی سازنده بردارد و به جای متهم کردن کشورهای منتقدِ خود، سیاست‌های منطقه‌ای خود را بازبینی کند».
صبح امروز بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، با انتقاد از آنکارا اظهار داشت ترکیه باید «در گفتار و بیانی که در مورد ایران مطرح می‌کند، با ذکاوت بیشتری عمل کند.»
روز گذشته نیز وزارت خارجه ایران، سفیر ترکیه در تهران را، در اعتراض به گفته‌های وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ، احضار کرده بود. وزیر خارجه ترکیه، در مونیخ، ایران را با «فرقه‌گرایی» و تلاش برای «تضعیف عربستان سعودی و بحرین» متهم کرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »