حاشیه نوشتی بر آمدن احتمالی « رییسی»

محمدآزاد جلالی‌زاده

پشت پرده ی آماده سازی و بازی با گزینه ی « حجت الاسلام رییسی » ؛ چینشی به راستی ماهرانه و شطرنج گونه انجام گرفته است و اگر خبر آمدن رسمی و نهایی « رییسی » به میدان انتخابات رنگ واقعیت به خود بگیرد ؛ به شخصه اول بار است که نوع بازی اصولگرایان را حال می کنم !، چرا که گزینه شاید در نگاه اول غیر قابل باور باشد تا جاییکه حتی ممکن بسیاری از خود اصولگرایان نیز در بهت این تصمیم بمانند ، اما بازی ماهرانه است .

« رییسی » گزینه ایست که مقدمات ورود و شاید پرزیدنت شدنش اساساَ برای پروژه ای دیگر طراحی شده ، و به شخصه معتقدم قرار نبوده است کاندیداتوری وی در این زمان کنونی اعلام شود و درز خبر به صورت غیرعامدانه روی داده و تکذیب فوری خبر ، این شائبه را به جدّ به ذهن می آورد که قرار است رییسی گزینه ای کاملاً جدی باشد و اندک زمانی دیگر کاملاَ رسمی اعلام شود ‌.

رییسی گزینه ایست که می تواند به راحتی به برجام حمله کند ؛ و در آنسو به مدیریت های غیر اعتدالی نیز هجوم برد ، روحانی را متهم به عدم توجه به مسایل اقتصادی نماید و با توجه به تولیت آستان قدس ، هم وعده های سنگین اقتصادی دهد و هم توده ی دیندار معیشت اندیش سنتی را جذب خود نماید همان توده ای که بسیاری اوقات از آنان غفلت شده است و به نظرم در زمان کنونی تبدیل به یک پایگاه رای ثابت شده اند.

می شود اکثریت مطلق اصولگرایان را با اشارت به یک بازی بزرگتر که مجال و مقال طرحش در اینجا نیست ، پشت سر رییسی گرد آورد و همان بازی خاتمی – عارف – روحانی و مرحوم هاشمی را اینبار در جناح روبرو مشاهده کرد و با توجه به همان بازی بزرگتر حمله ی مستقیم و یا سنگین به وی از سوی دیگر کاندیداها را تقریباَ محال نمود .

البته سوالی که در اینجا هنوز پاسخی برایش یافت نشده آنست که آیا طراحان این موضوع احتمال « سوختن » مهره ی رییسی در انتخابات را به هر دلیل پیش آمده ، در نظر گرفته اند ؟؟ چه اگر این احتمال به طور جدی در نظر گرفته شود ؛ قطعا بزرگان او را از آمدن منصرف خواهند کرد .

به نظرم در صورت آمدن نهایی رییسی ؛راه حل اصلاح طلبان و اعتدال گرایان برپاساختن یک « طوفان انتخاباتی » از نوع تٙکرار می کنم در انتخابات ریاست جمهوری و رای به همه لیست های انتخاباتی اصلاح جو در انتخابات شوراهای شهر – که به نظرم اهمیتی همپای ریاست جمهوری و شاید در مواردی در این دوره فراتر از آن داشته باشد -می باشد .

توضیح: این مطلب «صرفاً» بیان‌گر دیدگاه «خوانندگان زیتون» است. مطالب این ستون غالباً بدون اصلاح و ویرایش منتشر می‌شوند. شما هم می‌توانید مطالب خود را به زیتون ارسال کنید. تماس با ما

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »