تبریک دنیا به اصغر فرهادی

زیتون- اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی، با فیلم «فروشنده» جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را کسب کرد. دومین اسکار فرهادی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و ایران داشت. به خصوص از این جهت که کراسم اسکار امسال تحت تاثیر فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ بود.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در پیامی توییتری به عوامل فیلم فروشنده برای کسب اسکار تبریک گفت: «به عوامل فیلم فروشنده برای کسب اسکار و ایستادن در مقابل “ممنوعیت ورود مسلمانان” افتخار می‌کنم. ایرانیان ارائه دهنده فرهنگ و تمدنی هزاران ساله‌اند»
صفحه فارسی توییتر وزارت امور خارجه آمریکا نیز نوشت: «کسب اسکار بهترین فیلم_خارجی توسط «فروشنده» درمراسم جوایز اسکار را به آقای اصغر فرهادی، دست اندرکاران این فیلم و مردم ایران تبریک می‌گوییم.»
رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی دریافت جایزه اسکار فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی پیامی خطاب به وی صادر کرد. صالحی امیری نوشت که فرهادی در جهان پرآشوب، ناامن و تاریک امروز»، توانست «با زبان گویا و بیان رسای هنر، پیام صلح جویی ایران و ایرانی را فراتر از مرزهای جغرافیایی طنین‌انداز کنید».
وزیر ارشاد اضافه کرد که «حرکت نمادین غیبت» فرهادی در مراسم اسکار «به نشانه اعتراض به سیاست‌های تنگ‌نظرانه و نژادپرستانه سیاست‌مداران تازه‌کار آمریکا در وضع قوانین غیر انسانی مهاجرتی، بسیاری از وجدان‌های بیدار را در سراسر جهان حاضر کرد و نقاب از چهره دروغین کسانی که شعارهای حقوق بشری سر می­‌دهند، برداشت».
حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی، نیز خطاب به فرهادی نوشت: «در آستانه بهار و نوروز باز هم سینمای ایران پیام‌آور شادی شد برای مردمان سرزمین خورشید و باز هم پیچید در شهرمان آواز شادمانی.»
محسن تنابنده، بازیگر، با انتشار عکسی از اصغر فرهادی نوشت: «در وانفسایی که عده‌ای بد ریش کمر به نابودی سینما بستند تو بی ریش والبته باریشه بی هیاهو و جنجال بار دیگر بر قله نشاندیمان آخ که خندیدن به ریش آنها از این بالا چه کیفی دارد.»
پرویز پرستویی، بازیگر، هم چنین در این‌باره اظهارنظر کرد نوشت: «جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در اسکار دوهزار و هفده اهدا شد به فروشنده، ساخته اصغر فرهادی محصول ایران. تبریک به اصغر فرهادی و عوامل فیلم فروشنده، مردم و سینمای ایران، این دومین اسکار اصغر فرهادی است، امیدوارم قدردانش باشیم.»
بهرام رادان هم به هموطن بودن با اصغر فرهادی افتخار کرد و عنوان کرد: «چه کیفی دارد هموطن تو بودن». رضا عطاران در واکنش به این موفقیت به نوشتن یک جمله بسنده کرد: «و بالاخره یه خبر خوب، تبریک.»

صادق خان شهردار لندن، محمدرضا عارف و محمود صادقی، رییس و عضو فراکسیون امید نیز از جمله افرادی بودند که به اصغر فرهادی تبریک گفتند.
چهره های ورزشی نیز مانند علی کریمی، جواد نکونام، حسین کعبی، پژمان جمشیدی و کریم باقری نیز با انتشار تصاویری در اینستاگرام خود کسب جایزه اسکار را به اصغر فرهادی تبریک گفتند.
روزنامه لس آنجلس تایمز با کنایه به توییت های ترامپ به نقل از مدیر کمپانی «سونی» نوشت: «اخبار کذب» اسکار را به «اصغر فرهادی» می‌دهد،‌ برنده شدن دوباره کارگردان ایرانی فیلم «فروشنده» را در این رقابت‌ها تیتر کرد. روزنامه گاردین لحظه گرفتن اسکار اصغر فرهادی را به عنوان لحظه ای که باعث شرمساری حزب جمهوری خواه شد، خواند.
فیگارو، واشینگتن اگزماینر، اسلیت مگزین، نیوز ۱۸، تی‌وی گاید، یوروپ ۱، پاریسین، پرمیر از دیگر رسانه‌های بین‌المللی بودند که کسب اسکار بهترین فیلم خارجی از سوی «فرهادی» را تیتر کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »