فرزانه جلالی متهم به «اقدام علیه امنیت کشور» شد

زیتون- فرزانه جلالی، فعال حقوق زنان، متهم به «اقدام علیه امنیت کشور» شده است. فاروق جلالی، برادر فرزانه جلالی همچنین از عدم پذیرش وکیل معرفی شده از سوی شعبه هفتم بازپرسی کرمانشاه خبر داد.
برادر این فعال حقوق بشر در اینستاگرام خود نوشت که وکیل منتخب خانواده، مصطفی احمدیان، امروز دوشنبه نهم اسفند ، به شعبه ی هفتم بازپرسی کرمانشاه مراجعه اما وکالت او در این پرونده رد شده است.
بازپرس این شعبه تاکید کرده که تنها پس از استعلام از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه و قرار داشتن نام ایشان در لیست وکلای رسمی و مورد تایید رییس قوه قضاییه ، وکیل منتخب خانواده، مورد قبول قرار خواهد گرفت.
به گفته فاروق جلالی درخواست ملاقات با فرزانه جلالی نیز رد شد.
یکی از نزدیکان فرزانه جلالی، در گفت‌و‌گو با «زیتون» خبر داده بود که بازداشگاه وزارت اطلاعات کرمانشاه از قبول داروهای او خودداری کرده است.
فرزانه جلالی دانشجوی ستاره‌دار و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران بوده است. او از جمله فعالان حوزه حقوق زنان با تمرکز بر مسئله زنان کردستان است. این فعال حقوق زنان بدون دریافت احضاریه قبلی از نهادهای امنیتی، طی تماسی تلفنی از اداره ثبت اسناد استان کرمانشاه که از وی خواسته شده بود جهت نقض مدارک به این نهاد مراجعه کند، در محل ثبت اسناد این شهرستان دستگیر شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان و قوه شهویه» کوشیدم نشان دهم این حجم بالای اسارت رهبر

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو

ادامه »