???? اختصاصی زیتون از نحوه تعلیق حکم احمد منتظری؛ اتمام حجت شبیری زنجانی با رهبری

زیتون– در حالی‌که دادسرای ویژه روحانیت در «بیانیه‌ای رسمی»، جزئیاتی از نحوه آزادی احمد منتظری را منتشر کرده است، «زیتون» به اطلاعاتی جدید در این خصوص دست یافته است.

ششم اسفند ماه، «زیتون» برای نخستین بار، از درخواست آیت‌الله شبیری زنجانی، از مراجع تقلید، برای عدم اجرای حکم احمد منتظری و موافقت آیت‌الله خامنه‌ای با توقف آن خبر داد، اما احمد منتظری با پافشاری ابراهیم رئیسی به منظور اجرای حکم ، کمتر از یک روز بازداشت شد.

دادسرای ویژه روحانیت قم ظهر امروز ( شنبه ۱۳ اسفند) در اطلاعیه‌ای ضمن تایید رسمی خبر «زیتون»، در خصوص وساطت آیت‌الله شبیری زنجانی، به نقل از «یک مقام مسئول» نوشت که احمد منتظری تعهد داده است «همه مسئولیت اعمال و رفتار بیت آیت‌الله منتظری» را به عهده بگیرد، مانع اقدام‌ «علیه نظام» شود و «در صورت عدم رعایت مراتب فوق و نقض تعهد» آماده «برخورد قانونی» باشد.

در اطلاعیه دادسرای ویژه روحانیت قم آمده است که احمد منتظری پس از ابلاغ حکم شش سال زندان «با مراجعه و توسل به یکی از مراجع عظام تقلید و دادن تعهد به ایشان، خواستار وساطت» نزد رهبر جمهوری اسلامی شد. آیت‌الله خامنه‌ای نیز «با شرط تعهد ایشان نزد مرجعیت مبنی بر عدم اقدام علیه امنیت ملی» موافقت و تعلیق حکم منتظری از سوی دفتر رهبر ایران «به دادسرای ویژه روحانیت ابلاغ گردید.» به گفته این مقام مسئول موافقت رخ داده «مشروط» بوده و «در صورت نقض تعهدات محکوم‌علیه نزد مقام مرجعیت و این دادسرا، ضمن اجرای حکم صادره، به اتهامات ارتکابی جدید نیز رسیدگی خواهد شد».

از طرفی دیگر، وب‌سایت آیت‌الله منتظری در بیانیه‌ای، خبر «تعهد» دادن احمد منتظری به «یکی از مراجع تقلید» را برای متوقف شدن حکم زندان خود تکذیب کرد.براساس این بیانیه نه احمد منتظری و نه هیچ‌کدام از «منسوبین بیت آیت‌الله منتظری» در این مدت «هیچ‌گونه مراجعه حضوری و یا مکتوب با هیچ‌کس» نداشته‌اند.

در این‌حال زیتون به اطلاعاتی دست یافته است که جزئیاتی دیگر از نحوه تعلیق حکم و وساطت آیت‌الله شبیری زنجانی را نشان می‌دهد.

«یکی از اعضاء بیت» این مرجع تقلید  به «زیتون» گفت: آیت‌الله شبیری زنجانی پس از اطلاع از بازداشت احمد منتظری به آیت‌الله خامنه‌ای «با تحکم» پیام می دهد «تا روزی که احمد منتظری از زندان بیرون نیاید، هیچ‌کس از طرف دفتر رهبری اجازه ندارد که درب این بیت را بزند».

آیت‌الله شبیری زنجانی، از اساتید رهبر ایران در دوران تحصیلات حوزوی بوده است و با پدر او نیز سابقه دوستی دارد.

احمد منتظری به خاطر انتشار این فایل از سوی دادگاه ویژه روحانیت قم به ۲۱ سال حبس تعزیری و سه سال خلع لباس محکوم شد.

اواخر دی ماه جلسه تجدید نظر این حکم تشکیل شد، اما نتیجه این جلسه رسانه‌ای نشد؛ هرچند محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور و رییس دادگاه ویژه روحانیت گفته بود این حکم تایید و نهایی خواهد شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »