اظهار نظر یک فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص مواجهه ناوهای آمریکایی و شناورهای پرسرعت ایران

زیتون– ناوسالار مهدی هاشمی، فرمانده ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، امروز (چهارشنبه)، در واکنش به موضوع‌گیری‌های آمریکا پس از مواجهه شناورهای پرسرعت سپاه پاسداران با ناوهای آمریکایی، اظهارات مقام آمریکایی مذکور را «نادرست» خواند و او را به «دروغگویی»، «تصویرسازی غیرواقعی» و «فرافکنی و فرار رو به جلو» متهم کرد.
هاشمی به تسنیم گفت که ناوهای آمریکایی و انگلیسی «قوانین تردد در آبراه‌های بین المللی به‌صورت حرفه‌ای و دقیق» رعایت نمی‌کنند.
دو روز پیش یک مقام دولت آمریکا خبر داد که شناورهای پرسرعت سپاه پاسداران به یک ناو آمریکایی در دهانه تنگه هرمز نزدیک شده‌اند، این رویارویی پس از آن رخ می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که روز پنج‌شنبه (۱۲ اسفندماه) نیز یک ناوچه ایرانی به ۱۵۰ متری ناو «اینوینسیبل» و سه کشتی نیروی دریایی بریتانیا نزدیک شده است.
مهدی هاشمی در مورد مواجهه روز شنبه این‌گونه توضیح داد که در این روز «یک فروند ناو آمریکایی از ناوگروه آمریکایی و انگلیسی که در حال عبور از ترافیک زون تنگه هرمز بود از مسیر بین‌المللی خارج و به سمت شناورهای حاضر نیروی دریایی سپاه در منطقه تغییر مسیر داد و در اقدامی غیرحرفه‌ای و حرکت توأم با اخطار تا مسافت ۵۵۰ متری نزدیک شناورهای ما شد.»
این مقام سپاه افزود: «حضور شناورهای آمریکایی و انگلیسی در خلیج فارس و تنگه هرمز که همراه با ترس و وحشت است، امنیت این منطقه راهبردی که تأمین‌کننده بخش اعظم انرژی جهان است را به مخاطره انداخته است و اقدامات غیر حرفه‌ای آنها تشنج و ناامنی را دامن زده و می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »