ترکیه سفارت هلند را بست و از سفیر هلند خواست برنگردد

زیتون- دولت ترکیه در پی مخالفت هلند با فرود هواپیمای حامل وزیر خارجه این کشور در روتردام، سفارت هلند را تعطیل کرد.
آنکارا امروز سفارت و کنسولگری هلند را بست و به سفیر این کشور که در حال حاضر در خارج از ترکیه در تعطیلات به سر می‌برد، ابلاغ کرده در حال حاضر تمایل ندارد او به ترکیه بازگردد. ترکیه همچنین مقرهای اقامت سفیر هلند، کاردار و سرکنسول هلند را بست.
وزارت خارجه ترکیه عصر شنبه اعلام کرد کاردار سفارت هلند در آنکارا را احضار و به او ابلاغ کرده است که سفیر هلند که در حال حاضر در خارج ترکیه است نمی‌تواند برای مدتی به این کشور بازگردد.
در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است، عواقب وخیمی در زمینه‌های دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و غیره وجود خواهد داشت. این وزارتخانه همچنین مدعی شد، سفارت هلند را به دلایل امنیتی بسته و اجازه ورود و خروج از آن را نمی‌دهد.
دو وزیر امورخارجه و خانواده ترکیه برای سخرانی در کمپین «آری» رفراندوم پیش رو قصد ورود به هلند را داشتند که با ممانعت این کشور مواجه شدند.در واکنش به این اقدام دولت هلند، از شب گذشته مقابل سفارت و کنسولگری هلند در آنکارا و استانبول تجمع کرده اند. صبح امروز نیز پرچم هلند را از سردر کنسولگری این کشور پایین کشیند، و پرچم ترکیه را آویختند.
پیشتر آلمان و سوئد نیز از شرکت وزرای دولت اردوغان در کمپین تبلغاتی برای دعوت به رای مثبت در رفراندوم پیش روی ترکیه، ممانعت به عمل آورده بودند. در واکنش به این رویکرد اروپا، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، آلمان و هلند را متهم به فاشیسم کرده بود. بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه هم امروز در سخنرانی در غرب ترکیه از کشورهای اروپایی خواست در امور داخلی و سیاست ترکیه دخالت نکنند و بی‌طرف باشند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »