پیام نوروزی ترامپ با دو روز تاخیر

زیتون– دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، با دو روز تاخیر پیامی به مناسبت نوروز صادر کرد. او در پیام خود ایرانیان مهاجر به آمریکا را «یکی از موفق‌ترین» گروه‌های مهاجر در آمریکا توصیف کرد و برای ایرانیان در سراسر دنیا آرزوی «آزادی، ثروت و کرامت» کرد.

ترامپ در پیام نوروزی خود نوشت میلیون‌ها نفر در ایران، عراق، ترکیه، جنوب و مرکز آسیا نوروز را جشن می‌گیرند. او با اشاره به معنی لغوی «نوروز» در زبان فارسی، نوشت این کلمه برای توصیف ایرانیانی که در دهه‌های اخیر به آمریکا مهاجرت کرده‌اند هم می‌تواند به استفاده شود، چرا که آن‌ها «برای شروعی دوباره، به سرزمین آزادی سفر کردند».

باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا، در پیام‌های ویدئویی نوروز را تبریک می‌گفت. ترامپ اما با دو روز تاخیر، تنها به صدور پیام در این زمینه اکتفا کرده است.

رییس‌جمهور آمریکا در پیام خود به گوناگونی جامعه ایرانی مهاجر در آمریکا اشاره کرده و نوشته است که آن‌ها ریشه‌های مذهبی گوناگونی دارند: «مسلمان، یهودی، مسیحی، زرتشتی و بهایی»، اما همه آن‌ها به «میراث آبا و اجدادی خود علاقه دارند».

ترامپ در پیام خود از کوروش کبیر، از پادشاهان سلسله هخامنشی، یاد کرده و با نقل سخنی از او، نوشته است: «از طرف مردم آمریکا برای‌تان آزادی، کرامت و ثروت آرزو می‌کنم».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

4 پاسخ

  1. شما هم به تعطیلات رفته اید؟ فرهنگ و جامعه تعطیلات ندارد. چرا کامنت ها را دیر تایید و در معرض دید قرار می دهید؟ تنبل شده اید؟ کارمند ندارید؟ حوصله ندارید؟ مخالف کامنت هستید؟ همه یا هیچکدام؟!

  2. واقعا به پیام ترامپ نیاز داشتیم! کلاسمون بالا رفت؟!
    آنهایی که دست به دامن ترامپ شدند، حالا شادی کنند!

  3. بی جهت نیست که میگویند امریکا دشمن اسلام است ، مردک به جای نام بردن از علامه مجلسی از کورش بزرگ نام میبرد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »