اژه‌ای: هنگامه شهیدی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده است

زیتون- غلام‌حسین محسنی اژه‌ی، سخن‌گوی قوه قضاییه، امروز گفت هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار، از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

سخن‌گوی قوه قضاییه امروز در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشت شده گفت: «خانم شهیدی هم توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده بود و مدتی هم در اختیار وزارت اطلاعات بود و آن خانم دیگر [طاهره ریاحی] هم همین‌طور. این‌ها با هم مرتبط نیستند یا همان آقای احسان مازندرانی که در حال تحمل کیفر است. این‌ها با هم ارتباطی ندارند».

اژه‌ای اضافه کرد که هشت نفر از مسئولان کانال‌های تلگرامی بازداشت شده‌اند که «یک نفر از آنها آزاد شده و یک نفر دیگر هم در حال آزادی است که نمی دانم شاید هم اکنون آزاد شده باشد». به گفته او «سه یا چهار نفر دیگر هم در بحث دیگری دستگیر شده بودند».

سخن‌گوی قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت که پرونده حمید بقایی،‌ از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد، هنوز بسته نشده و «باید به دادگاه برود و دادگاه نظر دهد و هنوز بی گناهی و یا گناهکار بودن وی به اثبات نرسیده است». اژه‌ای همچنین خبر داد که پرونده شکایت از محمود احمدی‌نژاد نیز مفتوح است.

محسنی اژه‌ای اما اضافه کرد که صرف داشتن پرونده یا حتی محکومیت باعث «ردصلاحیت» در انتخابات نمی‌شود: «ممکن است پرونده فرد جاری باشد و از قوه قضائیه استعلام گرفته شده باشد و ممکن است با وجود این پرونده احراز صلاحیت انجام شود. یا اصلا ممکن است فرد پرونده نداشته باشد و با استعلام از مراجع دیگر صلاحیتش تایید نشود. آنها باید احراز صلاحیت کنند. احراز صلاحیت هم معنای خود را دارد».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »