سوال ۹ جامعه شناس، اقتصاددان و صاحب نظر تربیتی و رسانه ای از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

آموزش و پرورش اولویت چندم است؟

زیتون– ۹ تن از فعالان علمی، تربیتی و رسانه ای کشور در نامه ای به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، ضمن انتقاد از وضعیت آموزش و پرورش کشور، از آن‌ها پرسیده‌اند که «بهبود وضعیت آموزشی، اولویت چندم برنامه‌های انتخاباتی» آنان است.
در این نامه که در وب‌سایت عصر ایران منتشر شده، به رتبه «هفتادم» کیفیت آموزش ابتدایی، رتبه کیفیت «یکصد و هشتم» در مدیریت مدارس و رتبه «صد و سوم» کیفیت کل سیستم آموزش به نسبت دیگر کشورهای جهان اشاره شده.
امضا کنندگان این نامه از نامزدها پرسیده‌اند که آموزش و پرورش اولویت چندم دولت احتمالی آنان خواهد بود، چه برنامه‌ای برای روند «ضدتوسعه و خلاقیت ستیز حاکم بر مدارس کشور» دارند و برای مسایل مالی آموزش و پرورش و تمرکزگرایی آن چه خواهند کرد.
امضا کنندگان نامه با اشاره به این‌که هرچند «فرزندان ما رای نمی دهند اما از انتخاب ما سود و زیان خواهند دید»، ابراز امیدواری کرده اند که در دولت آینده «آموزش و پرورش» موضوعی فراتر از یک وزارتخانه باشد.
سهیل رضایی (مدیر بنیاد فرهنگ زندگی)، نعمت‌الله فاضلی (استاد دانشگاه)، مقصود فراستخواه (استاد دانشگاه)، اقبال قاسمی پویا (پژوهشگر و مشاور تربیتی)‌، محمد امین قانعی‌راد (جامعه شناس و استاد دانشگاه)، فرهاد کریمی (صاحب‌نظر علوم تربیتی، استاد دانشگاه)، جعفر محمدی (مدیر سایت عصر ایران)، وحید محمودی (اقتصاددان و صاحب نظر توسعه) و مرتضی نظری (مدیر اندیشکده آموزش و پرورش عصر ایران) امضا کنندگان این نامه هستند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سوال ۹ جامعه شناس، اقتصاددان و صاحب نظر تربیتی و رسانه ای از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »