درخواست عفو بین‌الملل برای توقف اعدام دو زندانی

زیتون– سازمان عفو بین‌الملل با صدور اطلاعیه‌ای از ایران خواست تا اجرای حکم اعدام دو زندانی را که پیش از سن قانونی مرتکب جرم شده‌اند، متوقف کند.
این سازمان اعلام کرد که مهدی بهلولی روز چهارشنبه در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام خواهد شد. به گفته عفو بین‌الملل ، او ۱۵ سال پیش و زمانی که ۱۷ سال سن داشته، در جریان یک دعوا شخصی را با چاقو به قتل رسانده است. بهلولی در آبان‌ماه سال هشتاد در دادگاه جنایی در تهران به اتهام قتل عمد، به اعدام محکوم شد.
پیمان برنداح نیز پنج سال پیش، زمانی که ۱۶ ساله بود، جرمی مشابه مرتکب شده و قرار است در شیراز اعدام شود. او در مرداد سال ۹۰ به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شد.
فیلیپ لوتر، مدیر بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل، با اشاره به تعداد بالای اعدام در ایران، اعدام افرادی که زیر سن قانونی مرتکب جرم می‌شوند را تخطی از قوانین بین‌المللی نامیده است.
سازمان عفو بین‌الملل به تازگی در گزارش سالیانه خود اعلام کرد با وجود کاهش چشمگیر شمار اعدام‌ها در سال ۲۰۱۶ در ایران، همچنان حدود نیمی از اعدام های ثبت شده جهان در ایران انجام شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »