دستگیری بیش از هزار نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با گولن

زیتون- منابع دولتی در ترکیه اعلام کردند که امروز (چهارشنبه) بیش از هزار نفر به اتهام حمایت از فتح‌الله گولن، بازداشت شدند.
سلیمان سوی‌لو، وزیر کشور ترکیه در این رابطه به سی ان ان ترک گفت که این افراد در ۷۲ استان مختلف این کشور دستگیر شده‌اند. همچنین اعلام شده است که علاوه بر این، پلیس در صدد بازداشت ۲۲۰۰ نفر دیگر هستند. دولت بن علی ییلدیریم ادعا کرده که هدف از این عملیات، متلاشی کردن «یک ساختار مخفی» موجود در نیروی پلیس این کشور است.
پلیس ترکیه فهرستی ۳۲۰۰ نفره از مظنونان را در همه ۸۱ استان این کشور تهیه کرده است. تنها در شهر استانبول پلیس در پی یافتن و بازداشت ۳۹۰ مظنون است.
دولت ترکیه فتح الله گولن را متهم کرده‌ که کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه را طراحی و اجرا کرده است. این دولت بارها از آمریکا خواسته است که گولن را به ترکیه باز پس بفرستند. فتح‌الله گولن که در آمریکا زندگی می‌کند دست داشتن در کودتا را رد کرده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »