وزیر اطلاعات: آخرین بار است که درباره دو تابعیتی‌ها حرف می‌زنم، «گرین کارت» تابعیت نیست

زیتون– محمود علوی، وزیر اطلاعات، اعلام کرد اکثر افرادی که در این لیست ۵۳ نفره اعلامی قوه قضاییه با عنوان دو تابعیتی‌ها هستند، اقامت کشورهای خارجی را دارند نه تابعیت آنها را.
محمود علوی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت به سوالی در ارتباط با گزارش لیست ۵۰ نفره مدیران دوتابعیتی که قوه قضاییه ارائه کرده است، پاسخ داد: «این موضوع در دست بررسی است و هر زمان نتیجه مشخص شود، ما به دستگاه قضایی اعلام می‌کنیم و وارد بحث‌های رسانه‌ای بی خاصیت و مضر این موضوعات که به اعتماد عمومی ضرر می زند نمی‌شویم.»
به گفته وزیر اطلاعات اکثر افرادی که در این لیست ۵۳ نفره اعلام کرده‌اند کسانی هستند که اقامت کشورهای خارجی را دارند نه تابعیت کشورهای خارجی.
او تاکید کرد که هیچ وقت به فردی که اقامت کشور دیگری دارد دو تابعیتی گفته نمی‌شود.
علوی ادامه داد که گرین کارت تابعیت نیست و از نظر قانون کسی با داشتن گرین کارت ممنوع نیست اما دستگاه اطلاعاتی روی آن حساسیت به خرج می‌دهد.
اسفندماه سال گذشته، دادستانی کل کشور، فهرستی از مدیران دو تابعیتی به وزارت اطلاعات ارسال کرد.
محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور تعداد این افراد را بیش از ۱۰ نفر اعلام کرده و افزوده بود که «یک منبع معتبر» فهرستی از اسامی دو تابعیتی را در اختیار این نهاد قضایی قرار داده و افرادی را معرفی کرده بود. او بدون اشاره به نام این منبع معتبر، گفت که بر اساس اطلاعات آن منبع، از دولت خواست با این افراد برخورد کند.
قوه قضاییه مدت‌هاست دولت را زیر تیغ انتقاد به دلیل عدم «برخورد با مدیران دوتابعیتی» گرفته است.
بنا بر اعلام دولت تنها مدیر دو تابعیتی روح الله رحمانی، داماد غلامعلی حداد عادل بود که برکنار شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. گرین کارت تابعیت نیست ، یک نوع آینده نگری است که گفته اند ، از سرنوشت گذشتگان باید عبرت گرفت ، البته همراه با استکبار ستیزی !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در مجلس خبرگان رهبری در اظهاراتی در اوج فروتنی فرمودید:««باید خون گریست

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در

ادامه »