سخنگوی دولت: آستان قدس موظف به پرداخت مالیات است

زیتون– محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم، گفت براساس برنامه ششم توسعه آستان قدس رضوی موظف به پرداخت مالیات است.
نوبخت امروز در پاسخ به سخنان ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی، که گفته بود مالیات آستان قدس پرداخت می‌شود و این نهاد چند برابر بیشتر از دولت به فقرا کمک کرده است، گفت: «کسانی هستند که فعالیت اقتصادی می‌کنند ولی مالیات پرداخت نمی‌کنند در برنامه ششم توسعه این حذف شده و باید پرداخت مالیات کنند. آستان قدس هم موظف به پرداخت مالیات است آقای رئیسی گفته مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنیم در حالیکه مالیات بر ارزش افزوده را هم مصرف کننده پرداخت می‌کند.»
آستان قدس رضوی از ابتدای انقلاب و با دستور آیت‌الله خمینی از پرداخت مالیات معاف شد. پس از انتخاب ابراهیم رییسی به عنوان تولیت آستان، او در نامه‌ای از آیت‌الله خامنه‌ای خواست این روال ادامه پیدا کند که با موافقت رهبر جمهوری اسلامی همراه شد.
سخنگوی دولت اضافه کرد: «در برنامه ششم توسعه مصوب شده همه نهادها و کسانی که از مالیات معاف بودند باید آن را پرداخت کنند. مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که باید سیاست اقتصاد مقاومتی اجرا شود ، بند ۱۶ این سیاست‌ها در مورد پرداخت مالیات است، کشور برای توسعه نیاز به بودجه دارد ، ما یا باید متکی به نفت باشیم و یا در اخذ مالیات کسانی را اضافه کنیم که پرداخت نمی‌کنند.»
نوبخت همچنین با اشاره به این‌که «آقای جهانگیری و روحانی هر دو فهرست اموال خودشان را به قوه قضاییه ارائه داده‌اند. اگر خلاف است آقای اژه‌ای بیایند و اعلام کنند»، اضافه کرد: «از دیگر نامزدها هم می‌خواهیم لیست اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کنند نه این که در سایت‌ها اعلام کنند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »