حمایت جمعی از کنشگران از حضور لیلا ارشد در لیست اصلاحات

زیتون– جمعی از فعالان نهادهای مدنی، روزنامه‌نگاران، فعالان دانشجویی و هنرمندان با اعلام حمایت از کاندیداتوری لیلا ارشد در انتخابات شورای شهر، نامه‌ای خطاب به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان منتشر کرده و خواستار حضور کاندیدای مورد حمایت خود در لیست شورای شهر اصلاح‌طلبان شدند.
این نامه که توسط نزدیک به ۲۰۰ نفر امضا شده، در وب سایت دیده بان ایران منتشر شده است.
امضاکنندگان این نامه ضمن تاکید بر اینکه شورای عالی مسئولیت خطیر در موقعیتی حساس را بر عهده گرفته‌اید و تحت فشارهای مختلف برای تهیه و تدوین فهرستی برای انتخابات شورای شهر تهران، تجریش و ری قرار دارند، ادامه داده‌اند تجربه جمعی در سال ۱۳۹۲ و انتخابات ریاست‌جمهوری آن سال تلاشی برای ترمیم شکافی عمیق بین مردم و سیاست است. اینک بعد از اعتماد مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری آن سال، و انتخابات دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی از خود، به فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نشان دادند. رفته‌رفته امکان ورود جامعه مدنی و اعتماد به فعالان سیاسی فراهم شد. در ادامه این نامه آمده است که انتظار می‌رود شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به این مهم توجه کرده و ضمن احترام به همه فعالان سیاسی در تدوین فهرست انتخاباتی خود از ارائه یک فهرست کاملاً سیاسی صرف‌نظر کند و نماینده یا نمایندگانی از جامعه مدنی را در فهرست خود به مردم معرفی کند.
امضا کنندگان این نامه همچنین پیشنهاد کرده‌اند که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با برگزیدن نامزدهایی برخاسته از جامعه مدنی به ترمیم رابطه خود با اقشار متعلق به قاعده هرم جامعه اقدام کند.
این کنشگران اجتماعی در ادامه به ویژگی حضور لیلا ارشد در فهرست اصلاح‌طلبان پرداخته و نوشته‌اند که او سال‌هاست علاوه بر فعالیت برای احقاق حقوق کودکان و زنان به ویژه گروه‌های آسیب‌دیده جامعه تلاش بی‌شائبه‌ای کرده است و نیز طی این سال‌ها راه و اخلاق اصلاح‌طلبانه داشته است و به عنوان نماینده جامعه مدنی می‌تواند صدای جمعیت خاموش این شهر و دیار باشد. صدای کسانی که کمتر از سوی فعالان سیاسی در تصمیم‌گیری‌های کلان تاکنون به آن کمتر توجه شده‌است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »