دوکشته و بیش از دویست زخمی در پی زلزله بجنورد

زیتون- شب گذشته در بجنورد زلزله ای به قدرت ۵.۷ ریشتر دو کشته و بیش از ۲۲۰ زخمی برجای گذاشت. مرکز این زمین‌لرزه پیش‌قلعه در خراسان شمالی گزارش شده‌است.
زمین‌لرزه اولیه ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه رخ داده‌ و تا ساعت دو نیم صبح روز یک‌شنبه گزارش‌ها از وقوع ۱۴ پس‌لرزه حکایت داشتند.
شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر ایران، بامداد یک‌شنبه به خبرگزاری مهر گفت که ۲۲۵ نفر زخمی شده و «پیکر سه نفر از قربانیان» نیز پیدا شده‌است. هرچند خبرگزاری ایرنا تنها کشته شدن دو نفر را تایید کرده است. همچنین به گفته فتحی، گزارش‌ها حاکی از از تخریب روستاهای قصر قجر، قوربور، لنگر و بیدک است. او به خبرگزاری مهر گفت که بنا بر آمار ارائه‌شده برخی از روستاها بین ۳۰ تا ۶۰ درصد» آسیب دیده‌اند.
رییس هلال احمر استان، نیز اعلام کرده که بیش از ۲۰۰ نفر تنها در شهر بجنورد زخمی شده و چند نفر دیگر نیز در روستاهای قصر قجر، قراجه، لنگر و فخرالدین زخمی شده‌اند.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »