دستانِ تخریب‌گر پشتیبان رئیسی

زیتون- سینا پاکزاد: کاندیدای تندروها که ماه‌ها سعی شد از وی چهره‌ای اخلاق‌گرا و آرام در ذهن مردم ثبت شود در روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سعی کرده با تخریب و تهمت دوپینگ کند. ستاد انتخاباتی و مشاوران وی حداکثر بهره را از انتقاد شدید آیت‌الله خامنه‌ای به دولت به‌ خاطر امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو بردند.

رهبر ایران درست در آغازین روزهای رقابت‌های انتخاباتی گفت که «این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاه‌های مسوول نیز اعلام شده است.»

وی در ادامه سخنانش که در دیدار با معلمان بیان می‌شد از شورای عالی انقلاب فرهنگی که ریاست آن بر عهده حسن روحانی است انتقاد کرد و ادامه داد «این شورا نباید اجازه می داد که کار تا جایی پیش برود که اکنون ما مجبور به جلوگیری از آن شویم.»

نتیجه این سخنان آیت‌الله خامنه‌ای و بهره‌برداریِ اردوگاه انتخاباتی ابراهیم رییسی از این مواضع به جایی رسید که رییس‌جمهور متهم به حمایت از «همجنس‌گرایی»، آموزش خودارضایی به کودکان، مخالفت با آموزش دینی و… در مدارس شد.

شبکه تخریبی ستاد انتخاباتی رییسی به‌گونه‌ای عمل کرده بود که حتی در تهران با وجود انبوه شبکه‌های اطلاع‌رسانی مجازی و سطح دسترسی بیشتر به اینترنت٬ به سرعت این شایعات در بین مردم پیچید.

رانندگان تاکسی برای باز کردن سر صبحت با مسافران، شگفت‌زده می‌گفتند که شب گذشته در مسجد محله‌شان شنیده‌اند «روحانی از همجنس‌گراها حمایت کرده…» عباراتی با این مضمون در هفته منتهی به انتخابات بارها به موضوع گفت‌وگوی شهروندان تبدیل شده است.

در همین زمینه روزنامه جمهوری اسلامی در شماره روز چهارشنبه‌اش نوشت: «با نزدیک شدن روز ۲۹ اردیبهشت، هواداران بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری با چاپ برگه‌های حاوی تهمت‌هائی از قبیل اینکه دولت روحانی آموزش همجنس بازی برای کودکان در مدارس ایجاد می‌کند و هرگونه آموزش دینی در مدارس را ممنوع خواهد کرد و با توزیع این برگه‌ها در روستاها تبلیغات مسمومی علیه دولت یازدهم به راه انداخته‌اند. سخنان دیروز رییس‌جمهور روحانی که چرا دروغ می‌گوئید؟ و چرا به معلمان توهین می‌کنید؟ پس دینتان کجا رفته؟ اشاره به همین اقدام خلاف بود. این اقدام خلاف اخلاق به بهانه سند ۲۰۳۰ یونسکو صورت گرفته درحالی که ۲۰۳۰ اولاً الزام آور نیست و ثانیاً ایران کتباً اعلام کرده هر قسمت از این سند که مخالف دین یا منافع ملی ایران باشد را اجرا نخواهد کرد.»

حجم تخریب‌ها و دروغ‌پردازی‌ها در این موضوع به میزانی بود که اسحاق جهانگیری و حسن روحانی در سخنان جداگانه‌ای به‌طور سربسته به آن واکنش نشان داده و تاکید کردند که با این دولت دین مردم به خطر نخواهد افتاد و کاری صورت نمی‌گیرد که با ارزش‌های دینی در تضاد باشد.
سناریویی که رهبری نوشت

موج تخریبی که پس از اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای درباره سند ۲۰۳۰ علیه دولت به راه افتاد انرژی فراوانی را در مقطع انتخابات از دولت و حسن روحانی گرفت تا در کنار تلاش برای معرفی اقدامات و دستاوردهای چهار ساله خود و رقابت با کاندیداهای رقیب به شفاف‌سازی و اتهام‌زدایی از خود در موضوع سند ۲۰۳۰ نیز بپردازد.

دولت در روزهای گذشته توضیحات کاملی درباره رویکرد خود به سند ۲۰۳۰ به مراجع و علما ارائه کرده است تا آنان کمتر تحت تاثیر تخریب‌های صورت گرفته از سوی رقبا قرار گیرند. سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز نیز تعاملاتی را با علمای قم در این حوزه داشته است.

حال آنکه شگرد مخالفان حسن روحانی تنها به پخش شبنامه‌ و تراکت‌ در موضوع سند ۲۰۳۰ منحصر نبوده و آنها با استفاده از شبکه‌های مذهبی خود در کشور و با به‌کارگیری زنان واعظ در جلسات مذهبی زنان در محله‌های شهری و روستایی٬ سعی کردند به مردم چنین القا کنند که در صورت رای به روحانی آینده فرزندانشان در خطر قرار گرفته و کشور با مسایل «جنسی» گوناگونی روبرو خواهد شد.

در کنار اینها، کمپ انتخاباتی ابراهیم رییسی از بازوی ائمه جمعه و طلاب به‌منظور سوء استفاده از احساسات مذهبی شهروندان برای جلب آرا برخوردار است. در این زمینه نیز روزنامه جمهوری اسلامی می‌نویسد:«در روزهای اخیر افراد مشکوکی با ائمه جمعه شهرها تماس تلفنی می‌گیرند و با اسم بردن از یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری به آنها می‌گویند دستور شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه این است که از این نامزد خاص تبلیغ کنید و به مردم بگوئید به او رای بدهند.»

تبعیض انتخاباتی

حال در چنین شرایطی سخنگوی قوه قضائیه برای چندمین مرتبه در هفته‌های اخیر در تقابل با دولت به میدان می‌آید و از بروز تخلف انتخاباتی مسوولان استانی سخن به میان می‌آورد و حتی آنها را تهدید می‌کند که به فکر خانواده‎‌هایشان باشند چرا که فردای انتخابات با آنها برخورد خواهد کرد. صرف نظر از اینکه آیا تخلف اثبات شده‌ای از سوی مسوولان اجرایی در انتخابات وجود دارد یا نه٬ نکته مهم اینجاست که علاوه بر آیت‌الله خامنه‌ای که در ابتدای رقابت‌های انتخاباتی با انتقاد از امضای سند ۲۰۳۰ سوژه خوبی در اختیار مخالفانِ دولت حسن روحانی قرار داد، مسوولان دستگاه قضایی نیز هر اظهارنظری می‌کنند روی تهدید و انتقادشان تنها به سوی روحانی و حامیانش است.

همچنین روز سه‌شنبه٬ اتوبوس‌های ستاد ابراهیم رئیسی که افرادی را برای سخنرانی وی به مصلی تهران می‌بردند بدون هیچگونه ممانعت انتظامی باعث مزاحمت‌هایی برای شهروندان و رانندگان شدند در صورتی که نیروهای انتظامی با استقرار در اطراف ستادهای حسن روحانی به بهانه اخلال در نظم شهری حتی اجازه نمی‌دهند شهروندان به‌صورت پیاده و بدون ماشین از ستادها خارج شده و برای کاندیدای مورد نظرشان تبلیغ کنند

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. متاسفانه اخلاق حلقه ی مفقوده است. برای کوبیدن رقیب دست به هر کاری زده می شود. و این بداخلاقی سیاسی از انقلابیون و چریک هائی که منتقد درون گروهی خود را می کشتند(مثل مجید شریف واقفی، یا مرحوم شمس آبادی!) و شاید زودتر آغاز شده و ادامه دارد.
    پوپولیسم هم چندان با اخلاق میانه ندارد، بقول خودش مردمی است و نیاز به ادب ندارد!
    چه باید کرد؟
    از خود مان شروع کنیم!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »