روستایی که تمام کاندیداهای آن زن بودند

راهیابی بیش از ۴۰۰ زن به شوراهای شهر و روستا در سیستان و بلوچستان

زیتون- علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، خبر داد که بیش  از ۴۰۰ زن به عنوان نماینده شوراهای شهر و روستای این استان  انتخاب شده اند.

علی اوسط هاشمی در این رابطه گفت که با مشخص شدن نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۴۱۵ زن موفق به راهیابی به شوراها شده‌اند.

در این استان پیشتر فرماندار و دهیاران زن منصوب شده بودند؛ با این حال در پنجمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا، تعداد زنان منتخب مردم بیش از دو برابر تعدادی است که در دوره قبلی از راهیابی زنان به شوراهای این استان گزارش شده است.

بر اساس اعلام استاندار سیستان و بلوچستان، در دوره چهارم شوراها ۱۸۵ زن در شوراهای شهر و روستای این استان عضویت داشته‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به مورد شهرستان خاش اشاره کرده است که در انتخابات شوراهای این شهرستان ۱۳۱ زن موفق به راهیابی به شوراهای شهر و روستا شده‌اند.

بر اساس آماری که قبلا اعلام شده، در دو سال گذشته ۱۴ زن در مناطق مختلف شهرستان خاش به عنوان دهیار انتخاب شدند، و در حالی که تعداد نامزدهای زنان در انتخابات دور چهارم شوراها در این منطقه تنها ۳۳ نفر بود، این میزان در انتخابات اخیر به ۳۴۱ زن افزایش داشت.

در روستای افضل‌آباد خاش که در شش سال گذشته از دهیار زن برخوردار بوده، تمامی ۱۰ نامزد دور پنجم انتخابات شوراهای روستا، زن بودند.

شهرستان خاش با ۱۷۳ هزار نفر جمعیت در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان واقع شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

روستایی که تمام کاندیداهای آن زن بودند

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »