داعش مسئولیت انفجار را به‌عهده گرفت

۲۲ کشته و ۵۹ مجروح در انفجار منچستر

زیتون– انفجار در یک سالن کنسرت در شهر منچستر در شمال انگلستان ۲۲ کشته و ۵۹ زخمی به جا گذاشته است.

به گزارش «بی‌بی‌سی» مردی که گمان می‌رود عامل انفجار بوده در محل جان باخته است.
این انفجار در پایان کنسرت آریانا گرنده، خواننده جوان آمریکایی در سالن کنسرت منچستر آرنا روی داده است.

شاهدان می‌گویند دقایقی پس از آنکه آرانا گرنده صحنه را ترک کرد، صدای یک یا دو انفجار شنیده‌اند پس از آن هزاران نوجوان حاضر در سالن سراسیمه شروع به فرار کردند.
پلیس به بی‌بی‌سی گفته یک وسیله انفجاری هم در نزدیکی ایستگاه مترو ویکتوریا که کنار سالن منچسترآرنا است، پیدا شده و به همین علت پلیس خبرنگاران و مردم را از اطراف این ایستگاه دور نگه داشته است.

چگونگی سانحه هنوز دقیقا مشخص نیست و راویت‌های متعددی از انفجار یا یک حمله انتخاری مخابره شده است.

همزمان رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام های امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده می‌گویند آنچه در منچسترآرنا روی داده “یک حمله انتحاری” بوده است و یک مرد مظنون تحت بررسی مأموران است.

«تسنیم» نوشته است که گروه تروریستی داعش در یک فایل ویدئویی مسئولیت انفجار در شهر منچستر در انگلیس را برعهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری النشره، شبکه‌های اجتماعی در اینترنت یک فایل ویدئویی منتسب به گروه تروریستی داعش را منتشر کردند که این گروه در آن مسئولیت انفجار در یک کنسرت در شهر منچستر در شمال انگلیس را برعهده گرفته است.

یک سخنگو در این فایل ویدئویی می گوید: «این تنها سرآغاز است. یاران دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) به همه صلیبی ها حمله خواهند کرد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

داعش مسئولیت انفجار را به‌عهده گرفت

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »