تبدیل وضعیت بوده نه استخدام

معاون شهردار تهران: هیچ استخدام جدیدی در شهرداری صورت نگرفته

زیتون– ناصر امانی، معاون شهردار تهران امروز اعلام کرد که «هیچ استخدام جدیدی در شهرداری صورت نگرفته و تنها تبدیل وضعیت کارمندان از قراردادی به ثابت و نیز از شرکت‌های قراردادی به شرکت هادیان شهر صورت گرفته است.»
در هفته های اخیر اخباری در مورد استخدام های گسترده در روزنامه همشهری و سایر موسسه‌های وابسته به شهرداری و نیز افزایش بدهی‌های شهرداری تا سقف ۶۰ هزار میلیارد تومان مطرح شده که با واکنش‌هایی از سوی اعضای شورای شهر کنونی و حتی اعضای منتخب شورای پنجم تهران مواجه شد.
ناصر امانی در جلسه امروز شورا در پاسخ به تذکرات اعضا پیرامون موضوعاتی نظیر واگذاری شهروند به بانک شهر و استخدام نیروهای جدید، تاکید کرد که هیچ استخدام جدیدی صورت نگرفته است.
به گفته او در حال حاضر تبدیل وضعیت کارمندان بر طبق آزمون برگزار شده سازمان اداری و استخدامی و نیز تبدیل قرارداد ۷ هزار نفر از کارمندان از شرکت‌های قراردادی به شرکت هادیان شهر ، در دستور کار است. با این حال معاون شهردان تهران قویا استخدام نیروهای جدید را تکذیب کرد.
امانی در رابطه با روند تبدیل وضعیت ۷ هزار نفر از کارمندان توضیح داد که برای این امر نیز در بودجه سال جاری پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و این امر مصوبه دارد. بر این اساس کارمندانی که با شرکت‌هایی نظیر مهیمن پوش قرارداد داشته اند و زیر مجموعه شهرداری بوده اند قراردادشان به هادیان شهر تبدیل وضعیت شده و ازاین به بعد یک شرکت طرف قرارداد با کارمندان خواهد بود .
رحمت الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز امروز خبر داد که ۴۲۰۰ نفر بدون برگزاری هرگونه آزمون، مصاحبه و بی توجه به مبانی قانونی در شرکت بهره برداری مترو تهران استخدام شده اند.
حافظی امروز اعلام کرد در بند ۲ گزارش یکی از نهادهای نظارتی در خرداد سال ۹۳ آمده که تعداد ۴۲۰۰ نفر بدون برگزاری هرگونه آزمون استخدامی و مصاحبه علمی و رعایت مفاد آیین نامه استخدامی شرکت بهره برداری مترو جذب شده اند.
احمد مسجدجامعی عضو کنونی و آتی شورای شهر تهران نیز به استخدام‌های شهرداری واکنش نشان داد و گفت: «به جذب آن دسته از افراد که بدون مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کشور در شهرداری استخدام شده‌اند و ردیف مشخصی هم برای تامین حقوق و دستمزد آنها در نظر گرفته نشده، معترض هستیم»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تبدیل وضعیت بوده نه استخدام

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »