رییس قوه قضاییه خطاب به رییس‌جمهوری: شما چه‌کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟

زیتون– صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه امروز در جلسه‌ای با مسولان عالی قضایی طرح برخی مباحث نظیر رفع حصر را خارج از حدود اختیارات نامزدها دانست و گفت:« موضوع رفع حصر مسیر خاص خود را دارد و به فرض عدول شورای عالی امنیت ملی از مصوبه خود، کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی آغاز می شود.»
او ادامه داد «در فضایی قرار داریم که عده‌ای به دنبال جریان سازی پوپولیستی برای ایستادن در مقابل تصمیمات قانونی نهادهای قانونی کشور هستند» و مدعی شد که از اتاق های فکر آنان خبر می رسد که می گویند تا التهابات انتخاباتی باقی است و فضا داغ است، باید باقی منویات خود را دنبال کنند و سخنان خود را به کرسی بنشانند.
رییس قوه قضاییه تاکید کرد که از چنین فضایی «بوی فتنه» استشمام می کند.
صادق لاریجانی با اشاره به موضوع حصر افزود: «همه دیدند که برخی در مورد این موضوع قبل و حین انتخابات چه کردند و همنوایان آنان چه گفتند.» به گفته لاریجانی ماهیت این کار شبیه همان کاری است که در «فتنه ۸۸» صورت گرفت.
او با اشاره به اینکه یکی از نامزدهای انتخابات «در جمع هواداران خود خطاب به آنانن گفته است که ما آمده ایم حصر را بشکنیم» این سوال را مطرح کرد: «شما چه کاره اید که بخواهید حصر را بشکنید؟»
رییس دستگاه قضا ادامه داد که عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور در زمینه «حصر»» تصمیمی را اتخاذ کرده است و رفع حصر نیز مانند سایر مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای معتبر بودن پروسه خاص خود را دارد. لاریجانی تاکید کرد اینکه بخواهند عواطف مردم را برای ایستادگی مقابل این قبیل تصمیمات قانونی تحریک کنند همان «روح و باطن فتنه ۸۸ است.»
حسن روحانی در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بارها با در خواست رفع حصر مواجه شده بود. او بدون اشاره مستقیم به تلاش‌هایش برای دفع حصر در تبریز گفته بود که «برای اجرای خواست مردم به رای بالاتری احتیاج دارد.»
رییس قوه قضاییه در ادامه سخنان امروز خود، همانطور که پیش از انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود پاسخ انتقادات حسن روحانی در طول مناظرات انتخاباتی را داد و گفت: «ماه‌ها و بلکه سال هاست که چنین هجمه‌هایی وجود دارد اما این حملات در ماه‌های اخیر تشدید شد. نباید فراموش کنیم که قوه قضاییه در کشور ما و در سایر کشورها یک نهاد حاکمیتی است و بالاترین نقش و اثرگذاری آن در فصل خصومت ها و پایان دادن به نزاع ها و مرجع نهایی بودن است. دشمن مدت‌هاست تلاش می کند که این ویژگی را از دستگاه قضایی به عنوان رکن مهم نظام اسلامی بگیرد، البته تلاش دشمن در این زمینه جای تعجب ندارد، اما متأسفانه برخی افراد در داخل نیز عمداً یا سهواً آب به آسیاب دشمن می ریزند و به این توطئه کمک می کنند.»
رییس قوه قضاییه در دفاع از نهاد تحت تولای خود ادامه داد:« در مناظره‌های انتخاباتی گفتند که قوه قضاییه در مبارزه با فساد به ویژه درر دولت قبل چه کار کرده است؟ در پاسخ به همین یک مثال می توان اکتفا کرد که در تاریخ جمهوری اسلامی سابقه نداشته است که معاون اول رئیس جمهور در زمان تصدی، ۱۳ جلسه مورد تحقیق و محاکمه قرار گیرد و نهایتاً نیز حکم به محکومیت او صادر شود. آیا ما این کار را نکردیم؟ آیا ما به پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی که از طریق قوه مجریه شکل گرفته بود رسیدگی نکردیم؟ در حالی که دستگاههای اجرایی موظفند سرمنشأ فساد را از بین ببرند اما متأسفانه برخی دستگاه ها می خوابند و بعد از قوه قضاییه توقع دارند که به فساد رسیدگی کند. چرا به این موضوع پرداخته نشد که علت وقوع چنین فسادی در حوزه نفت چه بود؟»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. جناب آقای لاریجانی
    به عنــوان یک شهروند که به آقای روحانی” رای” داده ام بشما میگویــم: ایشــان یعنی جناب آقای روحانی رئیــس جمهــور برگزیــده یک ملت هستنــد حال شما بفرمائیــد چکاره هستی که به منتخب ۳۴میلیــون انسان عاقل وبالغ میگویی چکاره هستی…؟!!!
    ایکاش شما وامثــال شما یکبار فقط یک بار هماننــد آقای رئیسی خودتان را در بـوتــه آزمایش انتخاب میگذاشتی…تا یک سیلی محکــم از طرف ملت نوش جان میکردی،
    البتــه خوب میدانیــم که شما چنیـن شجاعتی را نداری وهرگزهــم نخواهی داشت،

  2. همه راست میگویند، در وضع فعلی تقریبا همه مقصریم، قوای سه گانه، رهبر، مردم، اپوزیسیون،…مطبوعاتچی ها و اصحاب رسانه، بی بی سی و صدای آمریکا. چون کمتر کسی به فکر ملت است!
    اکثرا دنبال پر کردن جیب خودشان و یا ارضای هواهای نفسشان هستند.
    ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.
    خودمان را اصلاح کنیم!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »