واکنش زودهنگام به نامه حسن خمینی

علی‌اکبر ولایتی: میرزاده به‌دلیل فساد مالی از ریاست دانشگاه آزاد برکنار شد

زیتون– علی‌اکبر ولایتی در مصاحبه‌ای با روزنامه کیهان از «مسائل پیچیده‌ای» سخن گفته که پس از انتصاب به عنوان رییس هیئت مؤسس و رییس هیئت امنا، به آن وارد شده، از جمله «فسادهای مالی.»

مشاور امور بین‌الملل آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این نکته که «فسادهای مالی از زمان حیات اکبر هاشمی رفسنجانی مطرح شده بودند»، مدعی شد که «بنا به شهادت برخی از اعضای هیئت مؤسس و امنا (که در صورت لزوم اسامی آنها را افشا خواهد کرد) قرار بود میرزاده عزل شود.»

به گفته ولایتی بخشی از مشکلات اصلی مربوط به «دخالت فرزندان حمید میرزاده در امور دانشگاه آزاد و دخالت آنها در انعقاد قراردادهای مالی کلان است که اسناد همه اینها موجود است. حتی اظهارات بعضی از روسای واحدهای دانشگاه آزاد موجود است که با امضاء خط خود دراین‌باره نوشته‌اند.»
ولایتی به عنوان مثال به این موضوع اشاره کرد که «فرزند آقای میرزاده از برخی روسای واحدها خواسته است که با شرکت خاصی قرارداد انعقاد کنند و آن فرد زیر بار نرفته و مغضوب آقای میرزاده قرار گرفته است. گزارش‌های متعدد و مستدل مبنی بر این فسادها موجود است».

رییس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد در مورد جلسه‌ای که منجر به عزل حمید میرزاده شد گفت که «طبق ماده ۱۱ اساسنامه بر اساس درخواست ۴ نفر
از هیئت امنا (در حالی که ۳ نفر کافی بود) جلسه فوق‌العاده تشکیل داده است. در این جلسه تمام ۹ نفر اعضای هیئت امنا حاضر بودند. دستور جلسه رسیدگی به همین مفاسد مالی بود. در این جلسه علی‌محمد نوریان دبیر کل هیئت مؤسس که منصوب آیت‌الله هاشمی بود چند نمونه از فسادهای مالی ثابت شده مدیریت دانشگاه آزاد را با اسلاید مدارک (که شامل ۶ زونکن بود) نشان داد. دو وزیر محترم بهداشت و علوم مطالب خودشان را بیان کردند و برای شرکت در جلسه هیئت دولت جلسه را ترک کردند. تعداد هیئت امنا به ۷ نفر رسید. بر پایه اساسنامه اکثریت برای تشکیل جلسه کافی است. لذا جلسه ادامه یافت. با توجه به گزارش دبیرکل هیئت مؤسس این‌جانب به عنوان رئیس هیئت امنا تصمیم گرفتم که پیرامون عزل یا ادامه کار آقای میرزاده رأی‌گیری انجام شود. ۵ نفر از ۷ نفر اعضای حاضر در جلسه ابتدا به استعفای ایشان در مدت یک هفته و سپس عزل وی در صورتی که استعفا ندهد رأی دادند».

علی‌اکبر ولایتی افزود:«پس از آن حمید میرزاده اعلام کرد که از فردا به دانشگاه نخواهد رفت و به همراه یکی دیگر از اعضا جلسه را ترک کردند. در نهایت به گفته ولایتی هر پنج نفر عضو باقی مانده در جلسه به سرپرستی محمدعلی نوریان رأی داده‌اند».

حسن خمینی، عضو هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد، امرپز طی نامه ای به رییس‌جمهور ضمن اعلام فقدان وجاهت قانونی در موضوع عزل رییس دانشگاه آزاد و نصب سرپرست جدید بدون رای گیری در هیات امنا دانشگاه، از وی خواست نسبت به مسئله برای راهگشایی ورود کند.

در این نامه که توسط خبرگزاری برنا منتشر شده است ادعا شده که «روند عزل میرزاده از وجاهت قانونی برخوردار نیست و حداقل آن است که شبهه غیر قانونی بودن آن بسیار قوی است.»

بهمن ماه سال گذشته آیت‌الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در حکمی علی‌اکبر ولایتی را به عنوان رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در آن حکم نوشته بود که با توجه به «سکوت اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در چگونگی انتخاب رییس هیات موسس» و همچنین «ضرورت تسریع در انتخاب فرد عهده‌دار این مسئولیت»، علی‌اکبر ولایتی را به عنوان ریس هیات موسس دانشگاه آزاد منصوب کرده است تا «هیچ‌گونه وقفه‌ای در تمشیت قانونی امور آن دانشگاه» به وجود نیاید.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل آیت‌الله خامنه‌ای است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

واکنش زودهنگام به نامه حسن خمینی

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »