رییس سابق دانشگاه آزاد اتهام فساد مالی را رد کرد

حمید میرزاده علی‌اکبر ولایتی را به مناظره دعوت کرد

زیتون– حمید میرزاده، رییس سابق دانشگاه آزاد به اتهام فساد مالی در این دانشگاه پاسخ داد.
او در جوابیه که توسط برنا منتشر شده است اتهام‌های مالی را رد کرد و در مورد «دخالت‌های فرزندش» در امور دانشگاه از علی‌اکبر ولایتی خواست تا اسناد این «فسادهای ادعایی را به اطلاع عموم برسانند.» او همچنین به ولایتی پیشنهاد مناظره داد «تا معلوم شود آیا این مواردی که مطرح کرده‌اند واقعیت دارد یا ساخته و پرداخته آن دسته از روسا و مدیران واحدهایی است که یا به خاطر فساد مالی و تخلفات اداری و آموزشی برکنار شده‌اند.»
میرزاده همچنین تاکید کرده که فرزندانش هیچ‌گونه دخالتی در امور دانشگاه و قراردادهای کلان آن نداشتند و اصولاً کلیه امور مالی و اداری و خدماتی و اقتصادی و معاملاتی دانشگاه در چارچوب آیین نامه‌های مالی و معاملاتی و مصوبات هیات امنا و کاملاً شفاف بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند خلاف آن عمل کند.
حمید میرزاده در بخشی دیگر از این جوابیه به جلسه ۳/۲//۱۳۹۶ اشاره کرد که به گفته او در آن جلسه ولایتی در مقابل «پاسخ‌های مستند و مقاومت» رییس سابق دانشگاه آزاد گفته است: «این اتهامات هنوز ثابت نشده، همه آنها به کنار، اصلاً من با تو نمی‌توانم کار کنم! و افزودید در صورتی می‌توانید رئیس دانشگاه بمانید که من هرچه گفتم بپذیرید، هر که را گفتم عزل کنید و هر که را گفتم نصب کنید و هر کاری گفتم انجام دهید و اختیاری نداشته باشید.»

علی‌اکبر ولایتی در مصاحبه‌ای با روزنامه کیهان از «مسائل پیچیده‌ای» سخن گفته که پس از انتصاب به عنوان رییس هیئت مؤسس و رییس هیئت امنا، به آن وارد شده، از جمله «فسادهای مالی.»
مشاور امور بین‌الملل آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این نکته که «فسادهای مالی از زمان حیات اکبر هاشمی رفسنجانی مطرح شده بودند»، مدعی شد که «بنا به شهادت برخی از اعضای هیئت مؤسس و امنا (که در صورت لزوم اسامی آنها را افشا خواهد کرد) قرار بود میرزاده عزل شود.»
حسن خمینی، عضو هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد، نیز طی نامه ای به رییس‌جمهور ضمن اعلام فقدان وجاهت قانونی در موضوع عزل رییس دانشگاه آزاد و نصب سرپرست جدید بدون رای گیری در هیات امنا دانشگاه، از وی خواست نسبت به مسئله برای راهگشایی ورود کند.
در این نامه که توسط خبرگزاری برنا منتشر شده است ادعا شده که «روند عزل میرزاده از وجاهت قانونی برخوردار نیست و حداقل آن است که شبهه غیر قانونی بودن آن بسیار قوی است.»
بهمن ماه سال گذشته آیت‌الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در حکمی علی‌اکبر ولایتی را به عنوان رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.
رهبر جمهوری اسلامی در آن حکم نوشته بود که با توجه به «سکوت اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در چگونگی انتخاب رییس هیات موسس» و همچنین «ضرورت تسریع در انتخاب فرد عهده‌دار این مسئولیت»، علی‌اکبر ولایتی را به عنوان ریس هیات موسس دانشگاه آزاد منصوب کرده است تا «هیچ‌گونه وقفه‌ای در تمشیت قانونی امور آن دانشگاه» به وجود نیاید.
علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل آیت‌الله خامنه‌ای است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. دانشگاهی که با هیئت امنائی دولتی-حکومتی و با استفاده از امکانات ملت و با تحمیل به ملت و البته با مدیریتی قوی از جاسبی توسعه ای قارچ گونه یافت، به چه وضعی رسیده است!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

رییس سابق دانشگاه آزاد اتهام فساد مالی را رد کرد

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »