سخنگوی قوه قضاییه: مرجع رسیدگی‌ به حصر شورای عالی امنیت ملی است

زیتون– غلامحسن محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به هشدار رییس قوه قضاییه در مورد ورود برخی به موضوع حصر که واکنش سخنگوی دولت را به همراه داشت، نهایتا مرجع نهایی در خصوص پاسخگویی به مساله حصر چه کسی است، پاسخ داد که «مرجع رسیدگی‌کننده شورای عالی امنیت ملی است.»
محسنی اژه‌ای تاکید کرد تا زمانی که این موضوع در خارج از شورای عالی امنیت ملی و از طریق مسئولی که در سمت بالایی قرار دارد مطرح نشده باشد؛ ولی وقتی دیگران به این موضوع می‌پردازند باید به آن پاسخ داده شود.
به گفته معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه «مدت‌ها پس از فتنه ۸۸ یعنی حدودا در بهمن ماه سال ۸۹ حصر انجام شد.» اژه ای ادامه داد: «اینگونه نبود که شورای عالی امنیت ملی بلافاصله پس از انتخابات تصمیم به حصر بگیرد، بلکه شورا و دستگاه‌های ذیربط بعد از اینکه تمام تلاش خود را کردند و این افراد دیکتاتورانه عمل کردند و مردم را به خیابان کشاندند، تصمیم به حصر گرفت. اگر شورا تصمیم نگرفته بود قطعا قوه قضاییه وارد می‌شد.»
محسنی اژه‌ای تاکید کرد «تا زمانی که رای شورای عالی امنیت ملی باقی است کسی نمی‌تواند به موضوع ورود داشته باشد.» او همچنین گفت کسی هم نمی‌تواند با اقدامات پوپولیستی اقدامی انجام دهد.
معاون اول قوه قضاییه از سخنگوی دولت خواست: «به آقایان توصیه کند که مطالب را در جای خود مطرح کند. اگر شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت وظیفه قوه قضاییه اجرای آن است، اما کماکان قوه قضاییه از شورای عالی امنیت ملی پیروی می‌کند.»
صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه در اولین سخنرانی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: «موضوع رفع حصر مسیر خاص خود را دارد و به فرض عدول شورای عالی امنیت ملی از مصوبه خود، کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی آغاز می شود.» او همچنین خطاب به رییس جمهوری گفته بود: «شما چه‌کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟»
بیشتر بخوانید: رییس قوه قضاییه خطاب به رییس‌جمهوری: شما چه‌کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟
محمدباقر نوبخت، سخنگوی قوه قضایی نیز رد مقابل به رییس دستگاه قضا توضیه کرد تا به جای کشاندن برخی مباحث به سطح جامعه آنها را در جلسه شورای عالی امنیت ملی مطرح کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. طبق اصل ۶۱ قانون اساسی ” اعمال قوه قضائیه بوسیله دادگاههای دادگستری است ” .
    رئیس قوه قضائیه غیر از ترتیب امور اداری قوه قضائیه چه اختیاری دارد که نخود هر آشی است و در تمام شئون کشور اظهار نظر میکند !
    رئیس جمهور رئیس شورایعالی امنیت امنیت ملی است که قوه قضائیه طبق گفته سخنگوی آن از شورای امنیت ملی پیروی میکند !
    خوش به حال ما امت همیشه در صحنه که قوه قضائیه نظام مقدسمان به گفته رئیس آن مجری منویات رهبری و به گفته سخنگوی آن پیرو شورای امنیت ملی است !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »