شروط معاون سیما برای پخش «ربنای شجریان»

احترام به انقلاب، آزادی و امنیت؛ شروط تلویزیون برای پخش ربنای شجریان

زیتون-سیدمرتضی میرباقری، معاون سیما،درباره پخش «ربنای محمدرضا شجریان» گفت: «برنامه‌های مذهبی که باید در ماه مبارک رمضان باشد، سحر، افطار، ادعیه، سخنرانی و غیره بوده است. انواع ربنا هست که یکی از آنها هم متعلق به استاد شجریان است. ایشان خودشان یک منعی را گذاشته بودند.»
به گفته میرباقری محمدرضا شجریان به دلیل شرکت در «جریان فتنه ۸۸»، «اشتباهات فاحشی» انجام داده است.
به گزارش فارس او پیشنهاد داد که هنرمندان در مسائلی که «امنیت کشور» را به خطر می‌اندازد و می‌تواند «خیانت در کشور» ایجاد کند، ورود نکنند تا بازی نخورند. چرا که هنرمند یک فرد سیاسی نیست و باید در کار اصلی خود جای بگیرد.
معاون سیما تاکید کرد: «ما در کشوری زندگی می کنیم که یک سابقه فرهنگی بزرگ دارد و یک انقلاب عظیم در آن صورت گرفته است. در همین زمان که ما در حال صحبت هستیم از امنیت فوق العاده ای برخورداریم و به طور مثال چندی پیش در کشور ما انتخابات بزرگی برگزار شد در حالی که یک ترقه در خیابان‌ها نیفتاد اما در انتخابات فرانسه چندین انفجار رخ داد و یا چندی پیش در یک کنسرت در انگلیس یک انفجار صورت گرفت، بنابراین در کشور ما امنیت و آزادی فوق‌العاده‌ای وجود دارد پس هنرمندان و مردم ما باید قدردان این امنیت باشند. قدردان انقلاب، آزادی، امنیت باشند که توسط حاکمیت و مردم ایجاد شده.»
میرباقری در پایان شرط پخش «ربنای شجریان» را ابراز «احترام به انقلاب، آزادی، امنیت، مردم و حاکمیت» از طرف او عنوان کرد. پس از وقایع سال ۸۸ محمدرضا شجریان در اعتراض به رویکرد صدا و سیما، این رسانه را از پخش تمام آثارش به جز «ربنا» منع کرد، چرا که این اثر را متعلق به مردم می دانست.
پخش این اثر که برای سالها تبدیل به بخشی از فرهنگ مردم ایران در طی ماه رمضان شده بود، جزو خواست‌های مردم و از وعده‌های دولت یازدهم بود.
پس از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم وزیر ارشاد دولت یازدهم از صدا و سیما خواست تا در مورد پخش این اثر تجدید نظر کند. جواد لاریجانی، معاون حقوق بشر قوه قضاییه در پاسخ به این نامه گفته بود این اثر «غیر شرعی» است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. معاون سیمای نظام مقدس خواستار احترام گذاشتن شجریان به آزادی است !!
    این بابا قبلا طلبه نبوده است ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

شروط معاون سیما برای پخش «ربنای شجریان»

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »