علی مطهری: بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی ضعف وزارت اطلاعات است

زیتون– علی مطهری، نایب رییس مجلس در جلسه امروز با وزیر اطلاعات از وی در مورد بازداشت ادمین‌های کانال‌های تلگرامی توضیح خواست.
مطهری در این جلسه گفته است که در پایان سال ۹۵ ما شاهد بازداشت تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی بودیم که مخاطبان بسیاری داشتند. البته دستگاه‌های امنیتی مجازند که در برخی مواقع اقدام به احضار افراد کنند اما نه با این نحوه. ما موضوع را پیگیری کردیم گفتند این بازداشت‌ها از طرف وزارت اطلاعات نبوده بلکه توسط اطلاعات سپاه بوده، ولی ما از وزیر اطلاعات می‌توانیم سوال کنیم. البته گفته شده که مدیر کانال تلگرامی وزیر اطلاعات هم بازداشت شده است. این مسائل اشکال دارد که به ضعف وزارت اطلاعات برمی گردد.
حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم که در نشست امروز این کمیسیون با محمود علوی وزیر اطلاعات حضور داشت با اعلام اینکه سوال از وزیر اطلاعات به امضای ۲۲ نفر از نمایندگان رسیده، توضیح داد که وزیر اطلاعات در پاسخ گفت:« ما معتقدیم دستگاه پلیس با دستگاه اطلاعات متفاوت است. تشکیلات اطلاعاتی برای بگیر و ببند نیست، بلکه برای نگیر و نبند است. ما باید کاری کنیم که کار به اینجاها نرسید. با هزینه کمتر باید مسائل حاکمیت را حل کرد و قبل از اینکه ماهیت امنیتی پیدا کرد، باید حل شود تا هزینه آن در پایین ترین سطح بماند.»
به گفته نقوی‌حسینی وزیر اطلاعات توضیح داده است که مسائل تروریستی و تسلیحاتی متفاوت است. وزارت اطلاعات در آن حوزه ها به هیچ گروه و حرکتی امان نمی‌دهد ولی در حوزه شهروندی و حقوق مدنی نیاز به تعامل و صیانت وجود دارد.
این نماینده مجلس تاکید کرد که بر اساس گفته‌های وزیر، فعالان فضای مجازی هم مانند سایر فعالان ممکن است سوءاستفاده کنند ولی وزارت اطلاعات بر همه فعالیت‌های مجازی اشراف کامل دارد و رویکردهای آنها را می شناسد و قطعا به کانال‌ها و سایت‌ها و… غیرمجاز اجازه فعالیت نمی‌دهد و با آنها مقابله می کند.
وزیر همچنین تاکید کرد:« تاکنون بیش از ۵۰ هزار کانال ضدارزش و ضداخلاقی را از صحنه خارج کردیم که بخشی از آنها کانال های غیراخلاقی، سیاسی، و ضدارزش‌های دینی بوده اند.» بنابر گفته علوی اما در مورد بازداشت‌شدگان مورد اشاره در نامه در کانال‌های آنها نه مسائل ضدارزش، نه ضداخلاقی و نه مسائل ضددین بوده، بلکه اغلب آنها افراد بسیار خوبی هستند و جزو خانواده انقلاب و نظام محسوب می‌شوند.
نقوی حسینی افزود: «علوی در نهایت عنوان کرد که به هر حال این بازداشت ها توسط وزارت انجام نشده و ما نباید پاسخگوی اقداماتی باشیم که دستگاه دیگر انجام داده است، که پس از توضیحات وزیر، مطهری از طرف امضاکنندگان گفت که از پاسخ وزیر قانع نشده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »