آیت‌الله خامنه‌ای: نظام آموزشی کشور نباید از بیرون نوشته شود

زیتون- آیت‌الله خامنه ای گفت:« ملت ایران دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌هایی هم که امروز شد، این‌ها هم در اراده‌ مردم تأثیری نخواهد گذاشت.»
رهبر جمهوری اسلامی، عصر امروز (چهارشنبه) و بعد از آنکه ایران روز پرخبری را پشت سرگذاشت در دیدار جمعی از دانشجویان درباره‌ی حادثه‌ی تروریستی امروز در مجلس و مقبره آیت الله خمینی گفت:« این را همه بدانند؛ این‌ها کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند در اراده‌ی ملت ایران و مسئولین کشور اثری بگذارند. و البته خود این حوادث نشان داد که اگر چنانچه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم. ان‌شاءالله کلک این‌ها کنده خواهد شد.»
آیت‌الله خامنه ای در ادامه با اشاره به اهمیت بحث استقلال ایران بار دیگر به بحث سند ۲۰۳۰ یونسکو تاخت و گفت:« حالا بعضی می‌آیند می‌گویند ما تحفظ دادیم یا گفتیم فلان چیزش را قبول نداریم؛ نه، بحث سر این‌ها نیست» وی با تاکید بر اینکه فرض کنیم در این سند هیچ‌چیز واضح بیّنی هم که مخالف اسلام باشد وجود نداشته باشد؛ «که حالا وجود دارد» افزود:« من حرفم این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته شود.»
پیش از این حسن روحانی در مبارزات انتخاباتی خود و با اشاره به انتقاد رهبر ایران درباره سند آموزشی یونسکو گفته بود که به رهبر و ملت ایران اعتماد می دهیم که این سند را در چهارچوب قوانین و فرهنگ ایران اجرا می کنیم.
آیت الله خامنه ای امروز در ادامه حملات خود به دولت بر سر این سند آموزشی اظهار داشت:« آن‌ها که خیال می‌کنند ما گزارش درست نگرفتیم؛ نه، گزارش‌های ما گزارش‌های درستی است. شما می‌گویید این سند مثلاً خلاف اسلام ندارد، داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است. نظام آموزشی ما را چهار نفر بنشینند در یونسکو بنویسند! چرا؟ این همان مسئله‌ استقلال است.»
آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به نامه نگاری‌های صورت گرفته در مورد پخش «ربنای شجریان» گفت: «گاهی اوقات احساس می‌شود دستگاه‌های مرکزی فکری و فرهنگی و سیاسی دچار اختلالند و تعطیلند.اینکه در وضعیتی که ما این‌ همه مسائل مهم فرهنگی در کشور داریم، حالا فرض کنیم فلان آهنگ قبل افطار پخش بشود یا نشود، این می‌شود مسئله‌ اصلی، نامه‌نگاری می‌کنند؛ این پیداست این دستگاه اختلال پیدا کرده؛ مسئله‌ اصلی را از فرعی تشخیص نمی‌دهند. وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا شما آتش به اختیارید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. در مورد گم شدن ۱۱۰ میلیارد دلار از درامد نفت در دولت سابق که مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد هم گزارش درستی به حضرتعالی رسیده است ؟! الله اکبر ، الله اکبر .

  2. رهبری ظاهرا کارش را از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن و غرغر کردن و طلب کاری کردن می داند. بابا این شورای عالی انقلاب فرهنگی همه منصوبان انتصابی خودتان هستند.
    با منبر و سخنرانی کار مملکت به سامان نمی رسد، یک گوشه ی کار را بگیرید، بجای آنکه چوب لای چرخ بگذارید و غر بزنید.
    سند ۲۰۳۰ را بی سر و صدا هم می توانستید پیگیری و بازخواست و اصلاح وضعیت کنید.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »