???? بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید در محکومیت ترورهای تهران

زیتون-شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار بیانیه‌ای در مورد حوادث تروریستی روز گذشته تهران تاکید کرد که در چنین لحظاتی است که اختلاف‌نظرها و تفاوت‌های طبقاتی، جنسی، قومی و دینی کنار می‌رود و هویت ملی ایرانیان، در اذهان و افعال و اقوال یکایک ساکنان این سرزمین تاریخی تبلور می‌یابد.
به گزارش «زیتون» در ادامه این بیانیه آمده است: «افسوس که برخی از درک موقعیت زمانی و حساس کشورمان غافل هستند و همچنان بر طبل خودخواهی‌های گروهی و سلطه‌جویی‌های جناحی و خودکامگی و استیلاجویی می‌کوبند؛ تا جایی که حتی در بالاترین سطوح نظام به‌جای دعوت به حفظ اتحاد و هوشیاری، فرمان «آتش به اختیار» صادر می‌کنند.»
به نوشته شورای راه سبز امید: «اینان فراموش می‌کنند که آتش‌بیار همه خشونت‌طلبی‌ها، عدم حاکمیت قانون است و تنها راه نجات کشور، تمکین به خواست اکثریت مردم که از طریق صندوق‌های رأی متحقق و اعلام می‌شود.»

این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:
به نام خدا
حوادث تروریستی و خونبار چهارشنبه ۱۷ خرداد در تهران، دل‌های همه ایرانیان داخل و خارج از کشور، از هر قومیت، دین و مذهب، موافق یا منتقد یا مخالف نظام و انقلاب را به‌درد آورد.
در چنین لحظاتی است که اختلاف‌نظرها و تفاوت‌های طبقاتی، جنسی، قومی و دینی کنار می‌رود و هویت ملی ایرانیان، در اذهان و افعال و اقوال یکایک ساکنان این سرزمین تاریخی تبلور می‌یابد.
افسوس که برخی از درک موقعیت زمانی و حساس کشورمان غافل هستند و همچنان بر طبل خودخواهی‌های گروهی و سلطه‌جویی‌های جناحی و خودکامگی و استیلاجویی می‌کوبند؛ تا جایی که حتی در بالاترین سطوح نظام به‌جای دعوت به حفظ اتحاد و هوشیاری، فرمان «آتش به اختیار» صادر می‌کنند و به گروه های به‌ظاهر خودسر، چراغ سبز شورشگری نشان می‌دهند. اینان فراموش می‌کنند که آتش‌بیار همه خشونت‌طلبی‌ها، عدم حاکمیت قانون است و تنها راه نجات کشور، تمکین به خواست اکثریت مردم که از طریق صندوق‌های رأی متحقق و اعلام می‌شود.
همراه با شما مردم سرافراز ایران، به همه بازماندگان شهدای حوادث تروریستی تهران و حوادث مرگباری از این دست در دیگر نقاط جهان، تسلیت می‌گوییم و برای ایشان و تمامی هموطنان عزیز و همراهان سبز، صبوری آرزو می‌کنیم.
شورای هماهنگی راه سبز امید
۱۸ خردادماه ۱۳۹۶

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »