نایب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

اگرمحدودیت استفاده از جوانان و زنان را نداشتیم ممکن بود افراد مناسب‌تری انتخاب کنیم

زیتون– عبدالواحد موسوی لاری، نایب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در مورد نحوه بستن لیست امید در انتخابات شورای شهر توضیح داد: «در مرحله اول بررسی کردیم که چه کسانی ثبت نام کردند و بعد چه کسانی از فیلتر نظارت عبور می‌کنند و در مرحله سوم افراد داوطلب حضور در لیست را بررسی کردیم. کارگروه ۷ نفره‌ای زیر نظر هیات رئیسه شورای عالی اصلاح‌طلبان تشکیل شد تا نامزدها را شناسایی کنند و ستادی هم برای فعالیت‌های تبلیغاتی آماده شد. بیش از ۶۰۰ نفر از داوطلبین به دبیرخانه شورای عالی مراجعه کرده و فرم حضور در لیست را امضا کردند. از این افراد تعداد زیادی از سوابق روشن و درخشانی برخوردار بودند. اما انتخاب ۲۱ نفر از میان ۶۰۰ نفر کار مشکلی بود. باید از هر ۳۰ نفر یک نفر را انتخاب می‌کردیم. برای همین کارگروه ۱۴ نفره ای برای غربال افراد بر اساس شاخص های تعیین شده شورای عالی تشکیل دادیم تا ۱۵۰ نفر را از میان ۶۰۰ نفر برگزیدند. صدوپنجاه و چند نفر به این ترتیب به مرحله دوم انتخاب رسیدند.»
او به این سوال که درباره همین فرایند گزینش ۲۱ نفر از بین ۱۵۰ نفر هم انتقاداتی وجود دارد، پاسخ داد: «سعی ما بر این بود که گزینش‌ها چارچوب و شاخص داشته باشد که بتوانیم بعدا پاسخگو باشیم. علاوه بر تخصص‌های مرتبط با شوراها، شاخص‌های فرعی دیگری هم داشتیم. از جمله آنکه ۵۰ درصد لیست را به زنان و جوانان اختصاص دهیم. البته با پیش فرض اینکه تخصص مرتبط هم داشته باشند. این کار دو سه هفته وقت گرفت و با وسواس فراوان و دقت بالایی انجام شد. در مرحله بعدی ۱۰ گروه تخصصی در شورای شهر را شناسایی کردیم، از مسائل شهرسازی و اجتماعی و فرهنگی و حقوقی و غیره، سپس سهم هر یک از این تخصص‌ها در لیست ۲۱ نفره را مشخص کردند. آن ۱۵۰ نفر را بر اساس خوداظهاری شخصی شان در این تخصص ها طبقه بندی کردیم. ابتدا می خواستیم که همین افراد از میان خوشان کسانی را انتخاب کنند و خودشان به خودشان رای بدهند. جلسه ای هم با حضور آنان گذاشتیم ولی گفتند که ما شورای عالی را قبول داریم و داوطلبانه تصمیم گیری نهایی را به شورای عالی واگذار کردند. به همین دلیل در جلسه دیگری کارگروه ها ۴۲ نفر را از ۱۵۰ نفر انتخاب کردند و شورای عالی از بین آنها ۲۱ نفر را انتخاب کردند. مکانیزم ما انتخاب بر اساس تخصص ها بود و روش دموکراتیک و صحیحی پیش گرفتیم.»
موسوی لاری ضمن تایید این نکته که «می‌شد افراد شاخص‌تری به این لیست ورود کنند»، توضیح داد که شورای عالی متعهد به «کار تخصصی و سهمیه ۵۰ درصدی زنان و جوانان بود» و شاید اگر این محدودیت را برای نگذاشته بودند، «چهره‌های شناخته‌شده‌تری وارد لیست» می شدند. اگر چه که تاکید کرد «صرف امتیاز زن و جوان بودن، باعث حضور افراد دراین لیست نشد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. اگر بعضی پیران اشتباه نمی کردند و تخته گاز نمی رفتند، کار به اینجا نمی کشید که با چراغ خاموش و جوان گرائی اجباری حضور سیاسی را ادامه دهید.
    هر چند که شاید بد هم نباشد که نسل جدیدی به میدان بیاید و رو به آینده داشته باشد و زخم های کهنه را فراموش کند. بالاخره هر ملتی اشتباهاتی داشته است.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

نایب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »