علی مطهری: آتش به اختیار دو طرفه است

زیتون– علی مطهری نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه فرمان رهبر جمهوری اسلامی در مورد «آتش به اختیار» بودن «افسران جنگ نرم» شامل همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می شود، گفت که اما این «آتش به اختیار» بودن دو طرفه است.
علی مطهری به خبرگزاری خانه ملت گفت: «مثلا اگر در دانشگاهی مسئله نظارت بر پوشش اسلامی نادیده گرفته و منجر به ولنگاری شد، دانشجویان موظف‌اند خود وارد عمل شوند. یا اگر آزادی بیان مخدوش شد و به منتقدان حکومت اجازه اظهار نظر داده نشد یا افرادی را بدون حکم قضایی و بر خلاف قانون اساسی حصر خانگی کردند و یا مدیران کانال‌های تلگرامی پرمخاطب را قبل از انتخابات بدون هرگونه توضیحی بازداشت طولانی مدت کردند یا دانشجویان و خبرنگارانی را به اتهامات واهی و با انگیزه سیاسی بازداشت یا ستاره‌دار کردند، در اینجا دانشجویان و بلکه سایر اقشار مردم آتش به اختیارند چون مسئولان به وظیفه خود عمل نکرده اند.»
به گفته علی مطهری، آیت‌الله خامنه‌ای برای حراست از احکام دین و استقلال فرهنگی و احترام به آزادیها این تعبیر را به کار بردند که آثار آن، هم متوجه دولت و هم متوجه همه نهادهای حکومتی است. به عبارت دیگر مخاطب این دستور در دانشگاه‌ها، هم بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاهیان هستند که صرفا از نظام دفاع می‌کنند و هم انجمن‌های اسلامی که انتقادهایی به نظام دارند. در واقع دو طرف آتش به اختیارند.
آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم افطاری با جمعی از جوانان در پی اعتراض به تلاش‌ها و نامه نگاری‌های دولت برای پخش «ربنای شجریان» از رسانه ملی دستگاه‌های رسمی را تعطیل خوانده و حکم به «آتش به اختیار» داده بود.
به گفته رهبر جمهوری اسلامی افسران جنگ نرم با حکم «آتش‌به‌اختیار» می‌توانند هنگام بروز «اختلال و تعطیلی» در دستگاه‌های مرکزی فکری، فرهنگی و سیاسی کشور خود دست به کار شوند و تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. اگرصحبت رهبری درچارچوب نهی ازمنکر باشد ونه سوگیری گزینشی ،این همه مظاهر ستم ماراوانمی دارد که مسئولانه ترعمل کنیم.اگر این همه دستگاههای عریض وطویل نظارتی وکنترلی قادربه مدیریت حقوق مردم نیستندچه بایدکرد؟

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »