پس از دو شب اعتراض٬ دانشجویان همچنان با وعده «خنک» می‌شوند

زیتون– غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در واکنش به اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه «شهید چمران» شهر اهواز بدلیل خرابی سیستم خنک‌کننده خوابگاه‌ها٬ خواستار برخورد با «عوامل» بی‌توجهی به این خواسته دانشجویان شد.
گروهی از دختران دانشجوی دانشگاه «شهید چمران» شهر اهواز به دلیل خرابی سیستم خنک‌کننده خوابگاه‌ها پنج شنبه شب دست به اعتراض زدند. این اعتراض «صنفی» به دلیل دخالت حراست دانشگاه به تنش کشیده شد. انتشار تصاویر حبس کردن دختران دانشجو در خوابگاه‌ها به منظور نپیوستن آنها به اعتراضات نیز به موضوع دامن زد.
کاربران فضای مجازی نیز با استفاده از هشتگ #دانشجوپزی نسبت به وضعیت دانشجویان این خوابگاه‌ ابراز نگرانی کردند.
یکی از دانشجویان معترض این دانشگاه به تسنیم گفت که بدنبال از کار افتادن «کولرها» بر اثر «فشار و گرمای هوا»، دانشجویان به مسئول خوابگاه اعتراض کردند و پس از نتیجه نگرفتن، «به سمت اتاق کنترل رفتند که حراست و کارکنان خوابگاه درب‌های ورودی و خروجی را قفل کردند و اجازه خروج به کسی ندادند.»
به گفته این دانشجو پس از این اعتراض‌ها، بابک محمدیان، مدیر امور دانشجویی دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شد و « بر سر دانشجویان فریاد زد تا آن‌ها را به سکوت وا دارد.»
استاندار خوزستان نیز در واکنش به این اتفاقات گفته که «اگر دانشجویان همکاری لازم را انجام دهند، تمام امکانات استان را برای حل مشکلات آنها بسیج خواهم کرد.» وی همکاری دانشجویان را به این صورت تعریف کرده که «از اقدامات انجام‌ گرفته برای اسکان آنها در خوابگاه‌های دیگر استقبال کنند.»
شریعتی اضافه کرده که خوابگاهی در مرکز شهر برای اسکان موقت شماری از دانشجویان آماده شده که «حدود ۲۲۰ نفر گنجایش دارد اما تنها حدود دو تا سه نفر از دانشجویان حاضر شدند که در آنجا مستقر شوند.»
هنوز مشخص نیست که دانشجویان دختر خوابگاه «حضرت معصومه» دانشگاه «شهید چمران» اهواز حاضر به ترک خوابگاه فعلی خود هستند یا خیر.
خبرگزاری ایلنا خبر داد در حالیکه مسئولان این دانشگاه «قول مساعد جهت برطرف نمودن این مشکلات» داده‌اند، دانشجویان در شعارهای خود آنها را به «فریب» متهم کرده‌اند. بر اساس این گزارش، دانشجویان معترض، شب گذشته نیز برای دومین شب، به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »