قاضی حیدری٬ قاضی کهریزک٬ به ۱۵ سال حبس محکوم شده است

زیتون– غلامحسین محسنی‌اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضاییه٬ خبر بازداشت  علی اکبر حیدری‌فر، یکی از قضات پرونده کهریزک را تایید کرد و توضیح داد که این قاضی سابق دو پرونده قضایی دارد و به دلیل سه اتهام در یکی از پرونده‌ها به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.
پیشتر زندانیان بند ۸ زندان اوین خبر از ورود قاضی حیدری به این بند و با اتهام «اتخلاس» داده بودند.
اژه‌ای، در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) به سئوالی درباره بازداشت حیدری‌فر به اتهام اختلاس گفت وی دو پرونده قضایی دارد که یکی از آنها «به نتیجه قطعی نرسیده است.»
به گفته محسنی اژه‌ای، وی در پرونده دیگری که حکم آن صادر شده است «سه اتهام و نسبت به هر اتهام، محکومیت سنگین» داشته که در نهایت «اشد مجازات» یکی از اتهام‌ها که ۱۵ سال زندان بوده، درباره او اعمال شده است.
علی‌اکبر حیدری‌فر٬ به همراه سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی (معروف به قاضی حداد) از متهمان پرونده کهریزک بود که هر سه به انفصال دائم از خدمات قضایی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند. بر اساس گزارش‌های رسمی، تعدادی از معترضان به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ در بازداشتگاه کهریزک مورد شکنجه‌، آزار و اذیت قرار گرفتند، و دستکم چهار تن از آنها به نام‌های محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر، محمد کامرانی و رامین آقازاده قهرمانی کشته شدند.
او در زمان ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی از مشاوران او بود اما نامش در دادگاه مربوط به فساد مالی آقای مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی به عنوان متهم مطرح نشد.
سخنگو و معاول اول قوه قضاییه همچنین خبر داد که در جریان بررسی تخلفات انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری دوزاردهم  شش استاندار، چند فرماندار و تعدادی از روسای برخی دستگاه‌ها به دلیل «تخلف‌های انتخاباتی» احضار شده‌اند.
عباسعلی کدخدایی٬ سخنگوی شورای نگهبان روز ۲۷ خرداد خبر داده بود که گزارش‌های «تخلفات انتخاباتی» از جمله «تخلف» برخی از مدیران دولت به قوه قضائیه ارسال شده است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »