بیانیه‌ی سپاه قدس در خصوص اهداف و تلفات حمله‌ موشکی به دیرالزور

زیتون– سپاه قدس با انتشار بیانیه‌ای به شرح «دستاوردهای» حمله موشکی یک‌شنبه شب به دیرالزور سوریه پرداخته است.
بر اساس این بیانیه که برای اولین بار در سایت خبرآنلاین منتشر شده سپاه قدس اعلام کرده است که در پی اصابت ۶ موشک به چهار هدف دقیقا ۶۵ نفر کشته شده‌اند. در این بین به گفته سپاه قدس ۱۷ تن از این افراد به دلیل اصابت موشک به یک بیمارستان و سه ون آمبولانس کشته شده‌اند. ۲۷ نفر نیز به دلیل حمله به یک مدرسه کشته شده‌اند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۸ خردادماه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به «مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری» در دیرالزور سوریه، «عاملین جنایت تروریستی اخیر تهران را مجازات» کرد. استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است.
بر اساس این بیانیه درانبار مرکزی سلاح و مهمات داعش در شمال شهر دیرالزور ۶ نفر کشته و ده نفر مجروح شده‌اند و تعداد ۴ دستگاه تانک و پی ام پی، دو دستگاه خودروی انتحاری و تعداد زیادی موشک‌های دوربرد منهدم گردیده است.
همچنین مرکز فرماندهی و عملیات داعش در شرق دیر الزور واقع در منطقه الموحسن که به گفته سپاه «یکی از مراکز مهم و حساس داعش» در منطقه است، مورد هدف قرار گرفت و بیش از ۱۵ نفر از عناصر داعش با ملیت‌های قزاقستانی، سعودی و افغانستانی کشته‌شدند، از جمله یکی از فرماندهان مهم داعش بنام سعد القیبی ملقب به ابوسعد با ملیت سعودی نیز کشته شده است.
هدف دیگر این حمله که مدرسه‌ای در شهر المیادین واقع در شرق دیرالزور بود، در بیانیه سپاه با عنوان «مقر تجمع داعش و ساختمان سابق مدرسه» نام برده شده و اعلام شده که ۲۷ نفر از «عناصر داعش» در این مکان کشته شده‌اند از جمله ۳ نفر از عناصر غیرسوری (لیبی) به نام های: محمد الویسی ملقب به ابوعاصم، مسئول مالی ولایت الخیر (استان دیرالزور)، عبدالقادر الفرافی ملقب به ابو حارث، از نزدیکان ابوعاصم و یوسف بن محسن المبرو ملقب به ابوحیان الموحد شناسایی شده و شماری دیگر نیز مجروح گردیدند.
در بخش دیگری از این بیانیه تایید شده که یک بیمارستان نیز مورد حمله قرار گرفته است. این بیمارستان که جنب ساختمان پست و تلگراف شهر المیادین قرار داشت به گفته سپاه قدس بیمارستان نظامی بوده و مورد هدف دقیق موشک قرار گرفته که ضمن انهدام سه دستگاه خودرو از نوع ون و آمبولانس، تعداد ۱۷ نفر نیز کشته شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. این جور که سپاه گزارش میدهد گویا خود از نزدیگ همه جزئیات را با دقت بسیار دیده اند.
    الله اعلم بحقائق الامور !
    ببخشید عربی ما تعریفی هم ندارد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »