سخنگوی قوه قضاییه: خبرنگاران فارس بازداشت نشده‌اند؛ خبرگزاری فارس: وزارت اطلاعات حق بازجویی خبرنگارانم را نداشته است

زیتون– غلامحسین محسنی‌اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضاییه خبر «بازداشت» حامد طالبی و علی اکبری را تکذیب کرد.
معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه نیمه شب گذشته به خبرگزاری این قوه٬ میزان٬ گفت که «خبر بازداشت حامد طالبی و علی اکبری صحت ندارد.»
عصر ششم تیرماه، خبر بازداشت حامد طالبی از دبیران خبرگزاری فارس و علی اکبری خبرنگار این خبرگزاری نزدیک به سپاه منتشر شد؛ به گفته معاون این خبرگزاری این دو تن «به دلایل نامعلومی» توسط وزارت اطلاعات احضار، بازداشت شده بودند. هرچند روز بعد مشخص شد که این «بازداشت» چند ساعته همان روز منتهی به آزادی شده اما خبر «آزادی» تا صبح روز بعد مخفی ماند.
در طی ساعت‌هایی که گفته می‌شد طالبی و اکبر در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می‌برند٬ دو خبرگزاری فارس و تسنیم، مدعی رابطه بین «آمدنیوز» و وزارت اطلاعات شده و گفتند که خبرنگاران فارس به دلیل افشاگری آمدنیوز در مورد تهاجم روز قدس به رییس جمهوری بازداشت شده‌اند.
در روز قدس و هم‌زمان با حضور حسن روحانی، معاون اول وی، اسحاق جهانگیری و همچنین علی‌مطهری، نایب رییس مجلس، در راهپیمایی این روز، شعارهایی علیه آنان داده شد. روحانی، «دروغگو»، «آخوند آمریکایی» و«فتنه گر» خوانده شد و پیوندش با بنی صدر را به او تبریک گفتند. موارد مشابهی نیز برای جهانگیری و علی مطهری اتفاق افتاد. در مواردی نیز برخوردها از شعار فراتر رفته و تبدیل به فحاشی شد. چنانچه از فیلم‌ها برمی‌آید، رییس جمهور بعد از این اتفاق محل راهپیمایی را ترک کرد.
آن روز برخی کانال‌های تلگرامی حامد طالبی را از جمله افرادی نام بردند که در شکل دادن به این اعتراض نقش داشتند.
خبرگزاری فارس اما صبح امروز روایت دیگری از این ماجرا را نقل کرد. به نوشته این خبرگزاری روز یکشنبه هفته جاری، «نهاد امنیتی دولت آقای روحانی در تماس با دو تن از خبرنگاران خبرگزاری فارس یعنی حامد طالبی و علی اکبری از آنها می خواهد که به ساختمان متعلق به این نهاد (با آدرس و مشخصات معلوم) مراجعه کنند. این دو خبرنگار پس از این تماس ها از مسئول حراست خبرگزاری استعلام می کنند که حراست از آنها می خواهد تا زمانی که این مجموعه بررسی و هماهنگی لازم را انجام نداده از مراجعه به نهاد مذکورخودداری کنند.»
این خبرگزاری مدعی شده که در پی تماسی در روز دو شنبه وزارت اطلاعات مجددا با این دو خبرنگار تماس می گیرد و با تهدید به بازداشت به دلیل صدور حکم بازداشت آنها «به ساختمان نهاد مذکور» فرا می‌خواند.
فارس در ادامه تاکید کرد که طالبی و اکبری از ساعت ۱۲ ظهر روز سه‌شنبه تا ساعت ۲۲ شب همان‌روز٬ از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۱۹ غروب در آنجا حضور داشتند؛ همچنین احضار کنندگان به آنها تاکید کرده اند که روز پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح نیز باید در محل نهاد امنیتی مذکور حضور بهم رسانند.
در نهایت خبرگزاری فارس با استناد به «تکذیب خبر بازداشت این دو فرد» نتیجه گرفته است «نهاد امنیتی مذکور بدون حکم قضایی این کار را انجام داده که قطعاً خلاف قانون است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »