امام جمعه اصفهان: یک دلیل بیاورید که کنسرت مفید است

زیتون– سید یوسف طباطبایی، امام جمعه اصفهان در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه گفت: «درباره کنسرت‌ها به وزیر ارشاد گفتم که یک دلیل بیاورید که کنسرت باید باشد و مفید است. امیرالمؤمنین (ع) خطاب به مالک گفتند خواسته یک نفر را فدای یک جمع نکنید، ۷۵ درصد مردم اصفهان نیازی به کنسرت ندارند و ما نباید همه را فدای چند درصد کنیم.»
به گفته او با وجود حضور و زندگی ادیان مختلف در اصفهان براساس آمار ۷۵ درصد مردم آن متدین هستند و دغدغه دینی دارند بنابراین به حقوق این افراد توجه شود.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه «همه بویژه روحانیت خواهان خوشی مردم هستیم» ادامه داد: «اما باید دانست که خوشی به خندیدن و موسیقی و رقص نیست که متاسفانه راه را اشتباه رفته و به غلط توجیه می کنیم.»
او بهترین راه برای شادی مردم را اشتغال زایی، کمک به تسهیل امر ازدواج، جهیزیه و غیره دانست.
پیشتر موضع گیری‌هایی از این دست باعث لغو برگزاری هرگونه کنسرت در شهر مشهد شده بود.
احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، با این ادعا که کل این شهر حرم هشتمین امام شیعیان است، برگزاری کنسرت در مشهد را خلاف شان «امامت» دانست. او گفته بود کسانی که خواستار شرکت در این گونه برنامه‌ها هستند، از مشهد بروند.
سال گذشته پس از کشمکشی طولانی بین دولت و مشخصا وزیر ارشاد و نماینده ولی فقیه در مشهد، در نهایت علی جنتی، وزیر وقت ارشاد از اعطای مجوز برگزاری کنسرت در این شهر عقب نشینی کرد.
حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد ۱۴ مهرماه سال گذشته اعلام کرده بود «سیاست دولت روحانی عدم برگزاری کنسرت موسیقی در دو شهر قم و مشهد بوده و این سیاست تداوم خواهد داشت.»
به رغم عدم مخالفت تاثیر گذار دولت با این رویکرد ائمه جمعه، کاربران فضای مجازی به سخنان امروز امام جمعه اصفهان واکنش نشان دادند.
کاربران با استفاده از هشتگ #اصفهان_مهد_هنر ، مخالفت خود را با سخنان امام جمعه این شهر نشان داده و با «درصد بندی» مردم مخالفت کردند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. این آقا منظورش از این که می‌گه دلیل بیارید، واقعا دلیل و منطق نیست. منظورش یک آیه و حدیث مستقیم هم نشد، مرتبط با این باشه که کنسرت مفیده!
    پس بیخود دنبال دلیل نگردید چون کسی که تا الان چنین چیزی رو متوجه نشده، از این ببعد هم متوجه نخواهد شد.

  2. با توجه به تدین ۷۵ در صد مردم اصفهان و تعداد شرکت کنندگان در نماز جمعه ، به نظر میرسد این ۷۵ در صد هم نیازی به نماز جمعه ندارند ، ما نباید همه را فدای تعداد اندک شرکت کنندگان در نماز جمعه کنیم !
    اینطور نیست حضرت ایت الله ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »