رییس سازمان بسیج: تخریب سپاه گناهی نابخشودنی است

زیتون– غلامحسین غریب‌پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: «نمی توان باور کرد افرادی که سپاه را تضعیف می‌کنند از روی سهو و غفلت است و تضعیف جریان مقاومت که نماد آن بسیج و سپاه می باشد گناهی نابخشودنی است.»
او در واکنش به انتقاد‌ها از حضور سپاه در عرصه اقتصاد خطاب به مسئولان دولتی گفت که اگر موافق حضور سپاه در عرصه اقتصاد نیستید، رسما این موضوع را اعلام کنید. غیب‌پرور تاکید کرد که تضعیف جریان مقاومت که نماد آن بسیج و سپاه می باشد گناهی نابخشودنی است.
به گفته او «برخی هم صدا با آمریکا، اسراییل و منافقین سپاه را می کوبند» و به دنبال «تضعیف سپاه هستند»
جانشنین فرمانده کل سپاه در امور بسیج نیز با اشاره به اوایل انقلاب اسلامی که پاسداران را «چماق دار» خطاب می‌کردند، افزود که برخی‌ها لفظ«چماق‌دار»را به «تفنگدار» تغییر دادند و با همان ادبیات سپاه و پیشکسوتان جهاد و ایثار را می‌کوبند.
طی هفته‌های اخیر تنش‌های لفظی بین رییس دولت یازدهم و فرماندهان سپاه پاسداران در خصوص دخالت این نهاد در امور اقتصادی بالا گرفته‌است.
حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، روز اول تیرماه در انتقادی تلویحی از فعالیت‌های سپاه پاسداران گفت که بخشی از اقتصاد ایران به دست «دولتی» داده شده که «هم تفنگ دارد و هم رسانه» و «کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند».
به دنبال این اظهارات حسن روحانی، انتقادات و پاسخ‌ها به او آغاز شد و فرماندهان سپاه و دیگر مقامات عالی‌رتبه در جمهوری اسلامی در برابر او موضع گرفتند.
طی دو روز گذشته معاون فرهنگی سپاه، فرمانده قرارگاه خاتم و یک عضو مجلس خبرگان رهبری این سخنان رییس جمهوری واکنش نشان دادند.
سردار عبدالله عبدالهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در اعتراض به حسن روحانی گفت: «زمانی که در سال ۹۵ بالاترین رکورد کاری را برای دولت داشتیم آیا سزاوار است دولت با تفنگ و بی تفنگ مطرح شود.»
محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه، نیز از این که به سپاه تهمت زده می‌شود که در عرصه سیاسی به دنبال «مطامع سیاسی و شهرت» است،انتقاد کرد.
نقدی، در مقابل دولت یازدهم را به «ثروت‌اندوزی» متهم کرده و افزود که «به ما به دروغ تهمت می‌زنید که در عرصه اقتصاد به دنبال ثروت هستیم که این قسمت را شماها بردید و مال و ثروت در افراد دور و اطراف شما‌ست.»
قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، هم هشدار داد که «نباید کسی سپاه را تضعیف و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد.»
عباس کعبی،از اعضای مجلس خبرگان رهبری از این که «عده‌ای در کشور تضعیف سپاه ‌را در پیش‌گرفته‌اند» انتقاد کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. هر سخن اختلاف افکنی را لازم نیست پوشش دهید.
    فضای مجازی و رسانه ای می تواند بر تنش ها بیفزاید.
    مسئولانه تر برخورد کنید.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »