شکوری‌راد: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان از خاتمی درخواست تایید لیست امید را نداشت

زیتون– علی شکوری‌راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: «در انتخابات مجلس شورای اسلامی آقای خاتمی اعتراض کرد و در شب آخر به نظر انتقادی ایشان توجه و دو نفر که از فهرست حذف شده بودند به فهرست برگشتند.»
به گفته شکوری‌راد به دلیل اینکه برخی انتقادها به رییس جمهوری اصلاحات منتقل شد، نسبت به فهرست شورای شهر مسأله داشت و تا روز دوشنبه صبح یعنی ۶ روز بعد از بسته شدن فهرست، از تأیید فهرست خودداری کردند؛ اما قابلیت تغییر در فهرست وجود نداشت.
او در گفت‌وگویی با روزنامه ایران به عنوان یکی از اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به تشریح روند تهیه لیست امید برای انتخابات شورای شهر پرداخت.
شکوری را در این گفتگو تایید کرد که خاتمی در مورد «در مورد دو سه نفر حرف داشتند. برای اینکه چرا با توجه به ویژگی‌های ممتازشان در فهرست قرار نداشتند.»
او در پاسخ به این سوال که چرا نظرات محمد خاتمی در تهیه لیست لحاظ نشده است٬ گفت: «مکانیسمی وجود نداشت و از ابتدا این پیش‌بینی نشده بود که اگر ایشان بر گزینه خاصی نظر داشت چگونه ترتیب اثر داده شود. حتی اگر شورای عالی سیاستگذاری می خواست نظرات ایشان را لحاظ کند، مکانیسمی برای آن وجود نداشت. با تأمین نظرات ایشان هم لزوماً فهرست مورد رضایت همه قرار نمی‌گرفت.»
شکوری‌راد تاکید کرد که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان از محمد خاتمی «درخواست حمایت از لیست» نکرده است؛ چرا که رییس جمهوری اصلاحات «تأکید می‌کردند من اصلاً دخالت نمی‌کنم، حتی درباره ترکیب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم مسئولیت را از خود پس می زدند و می‌گفتند خودتان افراد حقیقی را تعیین کنید. محلی برای مداخله خود نگذاشته بودند. البته در شورایعالی افرادی هم بودند که می‌گفتند وقتی ایشان تمایلی ندارند چرا ما اصرار کنیم.»
شکوری‌راد در ادامه افزود به دلیل اینکه فهرست مصوب صحن شورایعالی سیاستگذاری بود و تشکیل جلسه شورای عالی سیاستگذاری برای اعمال نظرات محمد خاتمی عملاً امکانپذیر نبود؛ در نهایت او مجاب شد از همان فهرست حمایت کند.
این عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین خبر داد که در پی اعتراضات محمد خاتمی، رییس این شورا نتوانسته موضوع را حل کند؛ به گفته شکوری‌راد محمدرضا عارف به دلیل اعتراضات نسبت به نحوه چینش لیست امید، کار را رها کرده بود.
دبیر کل حزب اتحاد ملت ضمن وارد دانستن برخی انتقادها به عملکرد شورای عالی سیاست گذاری، گفت که اما در مجموع اولاً خروجی شورای سیاستگذاری، خروجی موفقیت آمیزی بوده است، ممکن است برخی به فرآیند انتخاب نامزدها انتقاد داشته باشند؛ ولی هم طراحی فرآیند مناسب بود و هم بخش اعظمی از کار خوب انجام شد. در لحظات پایانی، تعدادی از گزینه‌ها بالا و پایین شدند و دلخوری‌ها و نگرانی‌ها پیش آمد.
لیست امید اصلاح طلبان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا به رغم تمامی اعتراض‌ها و انتقادها توانست در اکثر شهرها به پیروزی دست پیدا کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. اصلاحات از نام خاتمی ابرو می گیرد، نه از شکوری و عارف و من!
    ایشان نمی خواهد قهرمان پروری کند، اما بقیه خود باید عقلشان برسد و با جناب خاتمی رایزنی کنند.
    لا اقل مثل هر جای دیگر یک تیم نظارتی هم باید بر کار شورای اجرائی باشد که نظارت کند.
    اگر نظارت نباشد، کارها سلیقه ای می شود، مثل اجرای قوانین کشور و سانسور نظرات در زیتون!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »