خبر آزادسازی موصل رسما اعلام شد

زیتون– حیدر عبادی، نخست وزیر عراق،‌ ساعتی پیش به صورت رسمی خبر پیروزی بر داعش و آزادی شهر موصل را اعلام کرد.
نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق که برای جشن پیروزی به موصل وارد شده این پیروزی بزرگ را به نیروهای نظامی و مردم عراق تبریک گفت.
به گزارش رویترز یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق، به تلویزیون دولتی این کشور گفت: «هم‌اینک پرچم عراق در کناره رود در محله «میدان» به اهتزاز درآمده و نیروهای عراقی در حال پیشروی به آخرین محلات تحت کنترل داعش در کوچه‌های باریک موصل قدیم هستند.»
گروه حکومت اسلامی روز شنبه ۱۷ تیر اعلام کرده بود که قصد دارد «تا پای جان» در موصل ایستادگی کند.
در جریان تلاش برای آزاد سازی موصل ارتش عراق با همراهی نیروهای کرد و شبه نظامیان سنی و شیعه، همکاری کرده بودند.
تلاش برای آزاد سازی موصل از دست داعش ۹ ماه پیش آغاز شده بود. بر اثر سلسله تلاش‌های نیروهای مسلح عراق برای آزاد سازی موصل هزاران غیرنظامی کشته شده، نزدیک به یک میلیون نفر آواره شده و برخی محلات شهر با تخریب کامل روبه‌رو شده‌اند.
برخی آمارها حکایت از کشته و زخمی شدن ۴۰ درصد از نظامیان سرویس ضد تروریسم ارتش عراق دارد که در خط مقدم جبهه موصل فعالیت می‌کند.
سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند که برای تعمیر زیرساخت‌های اولیه و مهم شهر به بیش از یک میلیارد دلار بودجه نیاز است.
با از دست دادن موصل، مناطق باقی‌مانده زیر کنترل داعش در عراق محدود به مناطق روستایی غرب و جنوب موصل و بیابان‌های آن نواحی خواهد شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »