طرح مجلس برای تسهیل خروج زنانِ ورزشکار، نخبگان علمی و سیاسی از کشور

زیتون– پروانه سلحشوری٬ رییس فراکسیون زنان مجلس٬ از طرح این فراکسیون برای تسهیل خروج زنان از کشور خبر داد.
پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایلنا، از ارسال طرح این فراکسیون برای تسهیل خروج زنان از کشور به مجلس خبر داد و اضافه کرد:‌ ما یک اصلاحیه روی ماده ۱۸ (خروج زنان از کشور) آورده و مصادیقی را مشخص کردیم که خروج زنان از کشور راحت‌تر صورت گیرد. به طور مثال؛ زنان نخبه علمی و سیاسی، زنانی که مشکلات اضطراری دارند یا می‌خواهند به دیدار والدین بروند، ورزشکاران، دانشجویان و یا زنانی که قصد رفتن به حج دارند،  فوت بستگان، شرکت در المپیادها، از جمله این مصادیق به شمار می‌روند. قانون درباره خروج زنان وجود دارد اما ما بنا داریم، با ذکر این مصادیق کار را آسان‌تر کنیم.
به گفته رییس فراکسیون زنان مجلس باز هم اجازه را به دادستانی داده تا درنهایت بتواند تصمیم بگیرد؛ یعنی به مراجع ذیصلاح این اجازه داده شده که در موارد دیگر به غیر از این مصادیق اگر اضطرار تشخیص داده شد، خروج زنان با اجازه دادستانی صورت گیرد.
سلحشوری اضافه کرد که اگر دادستان در ۷۲ ساعت اجازه خروج را به زنی ندهد یا با آن مخالفت کند، این زن به دادگاه درخواست دهد و در صورت موافقت، زن اجازه خروج خواهد داشت که این شرایط ویژه برای نخبگان ورزشی و علمی محسوب می‌شوند.
سلحشوری با اشاره به اینکه روز گذشته دو فوریت این طرح را به مجلس ارایه کردیم، گفت: «ما اصرار کردیم که این طرح باید دو فوریت باشد تا سریعتر در صحن مجلس بررسی و مورد تصویب قرار گیرد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »