با رای هیئت امنای دانشگاه آزاد فرهاد رهبر رییس شد

نور رفت٬ رهبر آمد

زیتون– هیئت امنای دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر را به عنوان رییس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد؛ او تا زمان تصویب حکمش در شورای عالی انقلاب فرهنگی سرپرست دانشگاه آزاد خواهد بود.
جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد پیش از ظهر امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. اعضای هیئت امنا در این جلسه به اتفاق آرا تصویب کردند که فرهاد رهبر به عنوان رییس دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود. بر این اساس، موضوع ریاست او بر دانشگاه آزاد در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد و پس از تصویب در این شورا، رسماً به عنوان رییس دانشگاه آزاد منصوب می‌شود.
فرهاد رهبر، متولد ۱۳۳۸ در سمنان، دارای مدرک دکترای اقتصاد نظری از دانشگاه تهران است. حضور و فعالیت در جهاد سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت بازرگانی، کارشناس اقتصادی نخست‌وزیری، مدیرکل بررسی‌های اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک، معاون اقتصادی وزارت اطلاعات و رئیس سازمان مدیریت، رئیس کنسرسیوم محتوای ملی از جمله سوابق وی محسوب می‌شود.
رهبر از سال ۸۶ تا ۹۲، به مدت ۶ سال ریاست دانشگاه تهران را برعهده داشته است. او همچنین از اعضای ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بود. او همزمان دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی هم هست.
علوی فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسنا گفت که در هفته‌های گذشته رهبر برای عضویت در هیات امنا از اقبال خوبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برخوردار بوده‌اند و احتمال تایید ایشان برای تصدی سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بالا است.
بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۳ اساسنامه دانشگاه آزاد، «پس از استعفا و یا عزل رئیس دانشگاه هیأت امناء موظف است ضمن تعیین سرپرست برای دانشگاه، طی یک مهلت سه ماهه نسبت به معرفی گزینه پیشنهادی برای احراز ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نماید.» بر این اساس، با توجه به برکناری حمید میرزاده رییس پیشین دانشگاه آزاد توسط هیئت امنای این دانشگاه در تاریخ ۳ اردیبهشت ۹۶، هیئت امنا تا سوم مرداد امسال فرصت داشت تا گزینه خود برای تصدی ریاست‌دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند. در طی این بازه‌ زمانی نزدیک به سه ماهه، علی‌محمد نوریان به عنوان سرپرست، وظیفه‌ تمشیت امور دانشگاه را برعهده داشت.
تغییرات در دانشگاه آزاد از زمان مرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سرعت گرفت. آیت‌الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، اول بهمن ماه در حکمی علی‌اکبر ولایتی را به عنوان رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.
رهبر جمهوری اسلامی نوشته بود که با توجه به «سکوت اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در چگونگی انتخاب رییس هیات موسس» و همچنین «ضرورت تسریع در انتخاب فرد عهده‌دار این مسئولیت»، علی‌اکبر ولایتی را به عنوان رییس هیات موسس دانشگاه آزاد منصوب کرده است تا «هیچ‌گونه وقفه‌ای در تمشیت قانونی امور آن دانشگاه» به وجود نیاید.
علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل آیت‌الله خامنه‌ای است.
براساس ماده هشت اساس‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی اکبر هاشمی‌رفسنجانی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، عبدالله جاسبی، علی‌اکبر ولایتی، حسن حبیبی، سیدحسن خمینی، محسن قمی و حمید میرزاده اعضای هیات موسس هستند. براساس همین ماده در صورتی که به دلیل «فوت، استعفا، بیماری، برکناری، ناتوانی و یا هر علت دیگر» تعداد اعضای هیات وسس به ۶ نفر کاهش یابد «هیات موسس باید افراد جایگزین به تعداد مورد نیاز را ظرف مدت ۳ماه برای عضویت در هیات موسس به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کند.»
بند«ب» ماده ۹ این آیین نامه تصریح داد که «معرفی اعضا پیشنهادی برای تکمیل هیئت موسس برعهده اعضای این هیئت است.»
در حال حاضر حبیبی، موسوی اردبیلی و هاشمی‌رفسنجانی اعضایی از هیات موسس دانشگاه آزاد هستند که در سال‌های اخیر فوت کرده‌اند. پس از مرگ حسن حبیبی نیز با پیشنهاد اعضای هیات موسس و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی‌اکبر ناطق‌نوری به عنوان عضو هیات موسس دانشگاه آزاد انتخاب شد.
اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اردیبهشت ماه در جلسه‌ای حمید میرزاده، رییس این دانشگاه را برکنار کردند. محمدعلی نوریان در آن جلسه به عنوان سرپرست موقت دانشگاه آزاد انتخاب شد.
آن جلسه فوق‌العاده با درخواست چهار نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد و با ریاست علی‌اکبر ولایتی تشکیل شده بود. این اقدام ولایتی و ادعاهای او در رابطه با فساد میرزاده در دانشگاه آزاد خشم برخی دیگر از اعضای هیئت امنای دانشگاه را برانگیخته بود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

با رای هیئت امنای دانشگاه آزاد فرهاد رهبر رییس شد

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »