بیانیه جبهه ملی ایران در آستانه ۳۰ تیر

????به مطالبات رای دهندگان پاسخ دهید

زیتون– جبهه ملی ایران در آستانه روز ۳۰ تیر با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به تمامی کشته شدگان «راه آزادی» ایران خواست تا  مطالبات ۲۳ میلیون رای دهندگان انتخابات اخیر دائر بر آزادی زندانیان سیاسی و عقدتی٬ ایجاد فضای سیاسی مساعد برای اجزاب و جوامع مدنی سازمان یافته و فراتر از آن ایجاد شرایط اقتصادی و قانونی لازم برای پخش خصوصی فعال در نظر گرفته شود.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:
هموطنان٬
در جوامعی که در گذر تاریخ  خود با دو پدیده استعمار و استبداد در تعارض و دست به گریبان بوده‌اند جنبش‌ها و نهضت‌های مردمی برای نیل به آزادی با وجود پیروزی‌های اولیه٬ ولی به دلایلی با نوعی نافرجامی‌ها از لحاظ سیاسی و اجتماعی روبه رو بوده است.
بی‌شک در این رهگذر یک‌صد ساله جان باختگان راه آزادی: چون شهدای انقلاب مشروطیت٬ از رفتگان نهضت ملی کردن صنعت نفت٬ مجاهدانی که در راه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی ایران نقد جان باختند و دیگر مبارزان و جانسپاران راه آزادی همه و همه با از خود گذشتگی‌های خود استمرار بخش پویایی احتماعی-سیاسی نسل‌های بعد جهت نیل به آزادی‌های اساسی  و ارزش‌های روز چون مردم سالاری٬ حقوق بشر و حکومت قانون بوده‌اند.
اینک جامعه در آستانه روز سی‌ام تیر قرار دارد٬ شایسته است که در این روز به عنوان گرانگاهی برای یاد و بزرگداشت تمامی شهدا و جان باختگان راه آزادی تلقی گردد.
جبهه ملی ایران ضمن بزرگداشت این روز انتظار داد که خواست‌ها و مطالبات ۲۳ میلیون رای دهندگان انتخابات اخیر دائر بر آزادی زندانیان سیاسی و عقدتی٬ ایجاد فضای سیاسی مساعد برای اجزاب و جوامع مدنی سازمان یافته و فراتر از آن ایجاد شرایط اقتصادی و قانونی لازم برای پخش خصوصی فعال در نظر گرفته شود.
باشد که واقع نگری و هوشمندی سیاسی- اجتماعی راهگشای و راهبرد همگان باشد.
جبهه ملی ایران

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بیانیه جبهه ملی ایران در آستانه ۳۰ تیر

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »