نمایندگان مجلس خواستار ملاقات با مهدی کروبی شدند

زیتون– در پی انتشار خبر بستری شدن مهدی کروبی٬ از رهبران در حصر جنبش سبز٬‌جمعی از نمایندگان مجلس خواستار ملاقات با او شدند.
احمد مازنی، عضو هیئت رییسه فراکسیون امید به ایلنا گفت: «باتوجه به این‌که از کسالت آقای کروبی نگران بودیم، درخواست کردیم اگر برای نمایندگان مجلس امکان ملاقات فراهم شود، می‌‌تواند برای کشور مطلوب باشد.»
به گفته او به هر حال هم‌اکنون مدت‌ها است که از فضای سال ۸۸ عبور کرده‌ایم و باید فضایی فراهم کنیم که از آن فضای باخت-باخت عبور کرده و در فضای برد-برد که از سال ۹۲ در کشور ایجاد شده، ادامه مسیر دهیم.
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس تاکید کرد که باید میدان را از دست عناصر افراطی دو طرف خارج کنیم و این درخواست ملاقات نیز گامی در این راستا بود که اگر مسئولان قضایی و رییس‌جمهوری که ریاست شورایعالی امنیت ملی را برعهده دارند، همکاری‌های لازم را انجام دهند این ملاقات و احوال‌پرسی می‌تواند گامی برای رفع این مشکل باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در ادامه گفت که به‌عنوان نمایندگان مجلس، معتمد مردم هستند و این درحالی است که در جریان انتخابات اخیر و در این سال‌ها درخواست مردم این بوده که این مشکلات حل شود و فضا از چنگ عناصر افراطی دو طرف که کاسبان فتنه و حصر هستند، خارج شود.
مازنی در مورد به نحوه ارائه این درخواست نیز توضیح داد که یکی -دو نفر از همکاران در مجلس با مقاماتی که می‌توانند در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند، مذاکراتی انجام دادند و همچنان پی‌گیر انجام این ملاقات هستیم.
محمدرضا تابش، محمود صادقی، الیاس حضرتی و احمد مازنی ازجمله نمایندگانی هستند که این درخواست را مطرح کرده‌اند.
دوم مردادماه محمد کروبی، فرزند یکی از رهبران در حصر جنبش سبز، خبر داد که مهدی کروبی در صبح امروز در بیمارستان بستری است.
به گفته فرزند مهدی کروبی، وی برای چکاب قلب به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده و پزشکان تشخیص دادند که چون ضربان قلب او بسیار پایین است باید بستری شوند.
این چندمین بار است که مهدی کروبی به خاطر وضعیت جسمی، از حصر به بیمارستان منتقل می شود.
مهدی کروبی به همراه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد سه رهبر جنبش سبز در سال ۸۸ بودند که از بهمن ۸۹ در بازداشت خانگی یا حصر به سر می برند.
آنها به بازداشت خود معترض هستند و می‌گویند بدون محاکمه، بازداشت خانگی آنها غیر قانونی است.
شکسته شدن حصر از اولین خواسته‌های مردم در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم بود که به رغم وعده حسن روحانی،هنوز محقق نشده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. نمایندگان مردم از چه کسی درخواست کرده اند ؟!
    به موجب همین قانون اساسی نیم بند و مردم سالاری آبکی هم قدرت مجلس از دو قوه دیگر بیشتر است ، قوه قضائیه مجری قوانین مصوب مجلس است !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »