نسترن نعیمی بازداشت شد

زیتون– نسترن نعیمی٬ همسر سهیل عربی٬ صبح امروز بازداشت شد.
سهیل عربی٬ وبلاگ نویس٬ به اتهام اهانت به مقدسات اسلامی به اعدام محکوم شده بود. او مدیریت هشت صفحه در شبکه اجتماعی فیس بوک را بر عهده داشت.
ساعت ۱۱ صبح امروز ماموران لباس شخصی ضمن مراجعه به منزل نسترن نعیمی او را بازداشت کردند٬ تا این لحظه خبری از ارگان بازداشت کننده و یا محل نگهداری او منتشر نشده است.
سهیل عربی٬ آبان ۱۳۹۲ به همراه همسرش توسط قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران دستگیر شده بود. همسرش پس از چند ساعت آزاد شد اما او برای مدت دو ماه در سلول انفرادی نگهداری می‌شد و سپس به بند ۳۵۰زندان اوین منتقل شد.
این وبلاگ نویس و فعال فضای مجازی با تهامات سب‌النبی و اهانت به امامان شیعه و توهین به آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ احمد جنتی و غلامعلی حداد عادل محاکمه و  به اعدام محکوم شد.
این حکم در دادگاه تجدید نظر، به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی و نجات از حکم اعدام٬ تغییر کرد. او می‌بایست ضمن گذراندن هفت سال ونیم زندان، برای حذف مجازات اعدام و اثبات ندامت خود، باید ۱۳ جلد کتاب در حوزه دین شناسی، مذهب شناسی و رفع شبهات دینی بخواند. در مرحله دوم باید از هر کتاب ۵ تا ۱۰ صفحه خلاصه تهیه کند. او همچنین در تماس با مؤسسه «در راه حق» و پژوهشکده امام خمینی باید پاسخ شبهات خود را بگیرد و پرسش و پاسخ‌ها را به صورت مکتوب به دادگاه ارائه کند. او همچنین باید مقاله‌ای با موضوع دین یا مذهب شناسی تهیه و برای نوشتن آن به ۵ تا ۱۰ کتاب رجوع کند. او باید طی دو سال و هر سه ماه یک بار گزارش تحقیقات خود را به دادگاه ارائه کند تا پس از اثبات پشیمانی اش برای دادگاه و تغییر در رفتارش از مجازات اعدام نجات یابد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »