????احضار بیش از ۵۰ کارگر نیشکر هفت تپه به دادگاه

زیتون– ۵۳ تن از کارگران نیشکر هفت تپه امروز به دادگستری شوش احضار شدند. به گزارش «زیتون» از آنها خواسته شده تا جهت قرار کفالت، با خود ضامن معتبر همراه داشته باشند.
پیش از این نیز دست کم ۱۵ کارگر شرکت نیشکر هفت تپه در جریان اعتصاب کارگران این واحد در روزهای گذشته بازداشت و سپس آزاد شده بودند.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه روز جمعه در بیانیه‌ای از احضار ۴۰ کارگران این واحد به دادگستری شوش خبرداده بود. همچنین تعدادی دیگر از کارگران نیز طی روزهای گذشته به نیروی انتظامی احضار شده‌اند.
کارگرانی که تا کنون احضار شده‌اند با اتهام «تحریک کارگران به اعتصاب» مواجه شده‌اند.
اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه در پی پرداخت نشدن حقوق اردیبهشت و خرداد امسال، حقوق بهمن و اسفند سال ۹۴، هشت ماه بن سال گذشته و پاداش دو سال قبل‌شان صورت گرفت.
تاکنون کارفرمای بخش خصوصی شرکت نیشکر هفت‌تپه تنها حقوق یک ماه کارگران را به آنان پرداخت کرده است. ضمن آنکه بر اساس گزارش‌ها، همین میزان حقوق به اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه نیز پرداخت نشده است. کارگران این شرکت همچنین خواستار بازگرداندن مالکیت این واحد به دولت هستند.
شرکت نیشکر هفت‌تپه در اسفند سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد. این واگذاری انتقادهایی را به همراه داشت. از جمله نماینده مجلس از شوش از واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به دو جوان ۲۸ و ۳۱ ساله انتقاد کرد.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در بیانیه روز جمعه خود همچنین اشاره کرد که اسامی احضارشدگان از سوی مدیر عامل شرکت و با همکاری حراست این واحد، تهیه و به دادگستری شوش ارسال شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »