سپاه برای «انتقام خون شهید حججی» دست به عملیات زد

زیتون– تلویزیون المیادین گزارش داده که نیروهای سپاه پاسداران در سوریه یک عملیات مستقیم علیه گروه خلافت اسلامی یا داعش را آغاز کرده‌اند.
رادیو فردا به نقل از این رسانه لبنانی نوشت: بیانیه‌ای به دست این شبکه رسیده که می‌گوید این عملیات، برای گرفتن انتقام خون محسن حججی آغاز شده است. محسن حججی از نظامیان سپاه پاسداران بود که ۱۸ مردادماه توسط گروه داعش گردن زده شد. داعش ویدئویی نیز از کشتن محسن حججی منتشر کرد. او چند روز پیش از آن در نزدیکی مرز سوریه و عراق به اسارت داعش درآمده بود.
پس از آن تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی از جمله قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، اعلام کردند که «انتقام» قتل محسن حججی را از گروه حکومت اسلامی (داعش) خواهند گرفت.
قاسم سلیمانی روز پنج‌شنبه، ۱۹ مرداد، در پیامی نوشت که نیروهای این نهاد «انتقام» قتل محسن حججی را «با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه‌کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت.»
فرمانده سپاه قدس «سوگند» خورد که «از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.»
محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، نیز تأکید کرد که نیروهای این نهاد «انتقام» قتل این نیروی سپاه پاسداران را خواهند گرفت و گروه داعش را «به‌سزای اعمال ننگین خود خواهند رساند.»
به گزارش تلویزیون المیادین، در بیانیه اخیر، نظامیان ایرانی «فرزندان امام خامنه‌ای در سپاه پاسداران» خوانده شده‌اند. شبکه المیادین اعلام نکرده است که این بیانیه توسط کدام نهاد صادر شده و سپاه پاسداران هم تا این لحظه در این خصوص موضع گیری نکرده است.
جمهوری اسلامی مدعی است که نظامیان سپاه و ارتش، با هدف ارائه مشورت به طرفداران بشار اسد، در سوریه حضور دارند. با این حال محمدعلی شهیدی، رییس بنیاد شهید، اسفندماه سال ۹۵ شمار کشته‌شدگان موسوم به «مدافع حرم» را ۲۱۰۰ نفر اعلام کرد.
جمهوری اسلامی برای نبرد با حکومت اسلامی، نیروهای نظامی خود در ارتش و سپاه را به سوریه و عراق فرستاده و شماری از شیعیان افغان و پاکستانی را نیز در قالب «تیپ فاطمیون» و «لشکر زینبیون» به سوریه اعزام می‌کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »