???? حمایت و همراهی فعالان مدنی و سیاسی با اعتصاب غذای مهدی کروبی

زیتون- انتشار خبر «اعتصاب خشک» مهدی کروبی٬ رهبر در حصر جنبش سبز٬ بدنه هواداران جنبش سبز را به  همراهی برانگیخت.

مهدی کروبی که هفت سال است در حصر به سر می‌برد از صبح امروز٬ در اعتراض به حضور ماموران در محل حصر و عدم محاکمه شدن٬ دست به اعتصاب خشک زد.

مهدی محمودیان٬ عضو حزب مشارکت و زندانی سیاسی سابق٬ اولین کسی بود که در حمایت از مهدی کروبی دست به اعتصاب غذا زد. او در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «من مهدی محمودیان فرزند ایران همراه با شیخ مهدی #کروبی ودر حمایت از مطالبات به حق ایشان، از خوردن و آشامیدن هرچیزی جز آب قندنمک پرهیز می‌کنم»

پس از او مهدیه گلرو٬ زندانی سیاسی سابق و عضو شورای دفاع از حق تحصیل نیز نوشت: «من مهدیه گلرو تا پایان #اعتصاب_غذا #کروبی ودر حمایت از وی از خوردن هر چیزی غیر از آب،قند و شکر خودداری میکنم»

به مرور به لیست افرادی که در دفاع از مهدی کروبی دست به اعتصاب غذا زدند٬ افزوده شد. بهاره هدایت٬ علی جمالی٬ محمدرضا جلایی‌پور٬ ساجده عرب سرخی٬ سیاوش حاتم٬ روح‌الله نخعی٬ بهمن برنا٬ ساجده کیانوش‌راد٬ نیما گلستانی٬‌ناصر شجاعی٬‌ نریمان مصطفوی٬ حمید هداوند٬ مرضیه حیدری و … نیز اعلام اعتصاب غذا کردند.

عده‌ای دیگر نیز با نمایندگان‌شان در مجلس تماس گرفتند یا به آنها پیامک زدند و خواستار عکس‌العمل نمایندگان نسبت به «خبر اعتصاب خشک» مهدی کروبی شدند.

مراجع تقلید شیعیان نیز از موج برخواسته در حمایت مهدی کروبی به دورنماندند. برخی از شهروندان ایرانی با مراجعه به سایت‌های مراجع از ایشان استفتاء کردند که مقابل این «ظلم» چه باید کرد؟

امیر رشیدی در همین زمینه توییت کرد:در مورد حکم شرعی زندان و #حصر بدون دادگاه برای آیت‌الله سیستانی یک استفتا ارسال کردم. به نظرم وقتش شده از مراجع در این مورد سوال کرد #کروبی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. یک روز دبیر تاریخ و جغرافی ما سر کلاس گفت که ، توی سرمان میزنند و یک آخ هم نمی گوئیم ، اگر ۱۸ میلیون نفر با هم بگویند آخ اوضاع عوض میشود . (آن موقع جمعیت ایران ۱۸ میلیون نفر بود)

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »