مدیران کانال‌های تلگرامی به حبس محکوم شدند

زیتون– غلامحسین محسنی‌اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت مدیران کانال‌های تلگرامی خبر داد.
به گفته او برای ۱۴ نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح طلب یا نزدیک به دولت٬ از ٩١ روز حبس تا ۵ سال حبس صادر شده است. اژه‌ای همچنین خبر داد که برای ۸ نفر دیگر هم دادگاه برگزار شده اما تا کنون حکمی صادر نشده است.
اسفند ماه سال گذشته تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی حامی دولت یازدهم و اصلاح‌طلب بازداشت شدند. این بازداشت‌ها اعتراض چند نماینده مجلس و وزرای دولت یازدهم را برانگیخت و حسن روحانی نیز ضمن درخواست بررسی بازداشت «مشکوک» آن‌ها، خواستار ایجاد مانع برای دخالت «غیرقانونی» برخی نهاد‌ها در انتخابات شود.
دادستان کل کشور گفته بود که برای قوه قضاییه تفاوتی نمی‌کند این افراد «به چه جریانی وابسته باشند». به گفته او «هم دستگیری این افراد و هم ادامه بازداشت آنان طبق قانون بوده است و طبق قانون هم ادامه خواهد داشت.»
روزهای ۲۲ تا ۲۴ مردادماه، جلسه محاکمه این شش تن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.
معاون اول قوه قضاییه به سوال ایسنا مبنی بر اینکه نویسنده کتاب شنود اشباح و مدیر یک سایت به خاطر جاسوسی برای اسرائیل در بازداشت هستند٬ یا خیر پاسخ داد: «اینکه بازداشت هستند یا خیر، آخرین خبر را نگرفتم.»
او افزود که البته دادگاه این ها برگزار می شود و اتهامات شان هم امنیتی است اما فعلا از بیان جزئیات معذور هستم. این پرونده ٢ متهم دارد.
معاون و سخنگوی قوه قضاییه همچنین خبر داد که حکم محمدعلی طاهری صادر شده٬ اما از بیان جزئیات آن خودداری کرد.
محمدعلی طاهری در سال ۱۳۸۰ موسسه‌ای به نام «عرفان حلقه» راه انداخت که به فعالیت‌هایی مربوط به «طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سیمنتولوژی» مشغول بود.
او در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد و حکم اولیه‌ای که برایش صادر شد «اعدام» بود. اما سال پیش حکم اعدام او نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به دادگاه انقلاب ارجاع شد.
سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با وضعیت پرونده «متخلفین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستای پنجم» نیز توضیح داد که در تهران نسبت به ١٢ استاندار و فرماندار کیفرخواست صادر شده و ارجاع شده به دادگاه و هنوز دادگاه تشکیل نشده است.

به گفته اژه‌ایی در استان ها ١٧ مورد محکومیت و ٢۴ مورد برائت صادر شده و تعداد بیشتری در حال رسیدگی است. البته تعدادی هم قرار موقوفی تعقیب صادر شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »