معاون اول رییس جمهوری، سخنان معاون اول رییس قوه قضاییه را تکذیب کرد

زیتون– اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌‌جمهوری تایید کرد که به شرط مهدی کروبی، رهبر در حصر «جنبش سبز» عمل شده است.
اژه‌ای در نشست خبری روز گذشته خود درپاسخ به سوالی مبنی برخروج نیروهای امنیتی از خانه مهدی کروبی و درخواست دوم وی درباره اینکه محاکمه علنی چه زمان اجرا می شود، گفت: «چه کسی این را گفته است؟ نیروهای وزارت اطلاعات از منزل مهدی کروبی خارج نشده‌اند و این دروغ محض است.»
به گفته معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه «عده ای در سال ۸۸ در مقابل قانون ایستادند و اقدام به تحریق اموال و اقدامات مجرمانه دیگر کردند. از همان زمان دستگاه‌های مسئول مشغول به برخورد با مجرمان شدند. عده‌ای دستگیر و بر اساس قانون و رافت اسلامی محاکمه و مجازات شدند. عده‌ای که در سنین پایین یا دانشجو بودند ابراز ندامت کرده و عفو شدند.»
او همچنین تاکید کرده بود که «یک اقدامی را شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که منجر به محصور شدن برخی از افراد شد که هنوز لغو نشده و عملی است.»
اسحاق جهانگیری اما در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اقدامات دولت در زمینه عملی کردن شرط مهدی کروبی در خصوص خارج شدن نیروهای امنیتی از منزل وی، گفت: «حتما این کار انجام شده است و آنچه که قابل گفتن باشد توسط مسئولان امنیتی اعلام می‌شود و به اطلاع خانواده ایشان هم می‌رسد.»
علی مطهری، نایب رییس مجلس نیز امروز طی نامه‌ای خطاب به معاون اول قوه قضاییه خواستار ارائه دلایل خودداری این دستگاه از محاکمه محصوران شد و اظهار امیدواری کرد تا سنت «حصر» در جمهوری اسلامی برچیده شود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. جدا آدم با دیدن امثال اژه ای شگفت زده میشه … چطور یک نفر می تونه اینهمه سال بیش از سه دهه ( من خودم از دادگاه کرباسچی ایشون رو دیدم ) کلا منفی باشه و یک بار هم چیزی نگه تا برای حداقل یک روز لبخند و شادی به مردم هدیه بده … انگار اقتدار رو مثلا در مخالفت با خواست مردم یا تمسخر و تحقیر دیگران و خراب کردن ساخته های رویایی یا واقعی مردم می بینه … چقدر هم به حاج صادق میاید هر دو نچسب و وقیح با کلی انرژی منفی ….

  2. در دنیای متمدن حرف قاضی حجت است ، ولی در دنیای ولایی دروغ نه جنگ با خداست و نه نافی عدالت !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »