آتش‌بس وزارت ارتباطات و قوه قضاییه

زیتون– محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که این وزارتخانه تعدادی از هشت هزار کانال تلگرامی را که از سوی دادستانی برای انسداد ارسال شده بود، مسدود کرده است.
به گفته وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، در زمینه «فیلترینگ»، اختلافی میان قوه قضائیه و وزارت ارتباطات وجود ندارد.
محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم، پیشتر در مورد فیلتر کانال‌های تلگرامی با معاون دادستان اختلاف پیدا کرده بود. عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل و دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی، حتی تهدید کرده بود که در صورت فیلتر نشدن کانال‌های مد نظرش علیه وزیر وقت ارتباطات اعلام جرم خواهد کرد.
هرچند با انتخاب وزیر جدید ارتباطات، محمدجواد آذری‌جهرمی تمامی اختلاف‌ها رفع شده است و «بخشی از این کانال‌ها مشمول مسائل غیراخلاقی و غیراسلامی بودند که مسدود شدند.»
ایرنا خبر داد که آذری‌جهرمی تاکید کرده است که با «کشانده شدن» این موضوع در عرصه رسانه و فضای مجازی و گفتن این مطلب که «چه تعداد کانال باز و چه تعداد بسته است»، مخالفت کرد و گفت که با این روش، «مشکلی» حل نمی‌شود.
به گفته وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، قوه قضائیه و وزرات ارتباطات به جای «دعوا کردن در عرصه رسانه باید هماهنگی‌های لازم» را انجام دهند.
او همچنین تاکید کرد که «اختلافی بین مدیران کشور از جمله مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضایی وجود ندارد. مصادیق فیلترینگ از سوی قانون مشخص شده است و اختلاف نظری هم وجود ندارد.»
دولت حسن روحانی و مقام‌های قوه قضائیه پیش از این بر سر فیلتر شدن تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام با یکدیگر اختلاف نظر داشته‌اند.
حسن روحانی پیش از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته بود کسانی که به گفته او بارها برای فیلتر کردن شبکه‌های مجازی به دولت فشار آوردند، اکنون هنگام انتخابات، پیشتاز استفاده از فضای مجازی هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »